عمومی | دانشگاه مذاهب اسلامی

تقدیر و تجلیل معاون بین الملل دانشگاه رودن مسکو از ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی در توسعه روابط علمی و دانشگاهی ایران و روسیه

تفاهم نامه اجرایی و عملیاتی بین دانشگاه مذاهب اسلامی و رودن مسکو به امضای دکتر مختاری و خانم دکتر یفرمووا رسید.

به گزارش روابط عمومی؛ معاون بین الملل دانشگاه رودن مسکو پس از امضای تفاهم نامه اجرایی و حضور در همایش همکاریهای علمی و فرهنگی بین ایران و روسیه از میزبانی بسیار شایسته و خوب دانشگاه مذاهب اسلامی قدردانی کرد و از زحمات و تلاش های جنای آقای دکتر مختاری برای برقراری این ارتباطات و توسعه روابط علمی و دانشگاهی بسیار تشکر کرد.

باید همانند هدف دانشگاه مذاهب اسلامی به دنبال اتحاد باشیم

خانم دکتر یفرمووا گفت: همچنان که شعار و هدف دانشگاه مذاهب اسلامی است و من مطلع شدم باید دنبال اشتراکات باشیم و این مرکز در همین راستاست. وقتی فرزندان ما به ایران سفر می کنند یا برعکس، آشنایی ها واقعی تر و حقیقی تر است.

معاون بین الملل دانشگاه رودن مسکو همچنین راه اندازی مرکز همکاریهای دانشگاهی و آموزش زبان را گامی مثبت و ارزنده عنوان کرد و افزود: بزودی چنین دفتری نیز در مسکو افتتاح می شود و سبب می گردد طرفین از تفاوت های دو فرهنگ آشنا شوند و این بسیار ارزشمند است.

دکتر یفرمووا با ابلاغ سلام و تشکر ریاست دانشگاه رودن از دکتر مختاری، گفت: ریاست دانشگاه شخصا ریاست کار گروه همکاریهای دو دانشگاه را مدیریت می کنند تا کنفرانس موثری را که مورد تفاهم دو طرف بوده برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: ما نیز بشدت معتقدیم در حالیکه دشمنان تحریک می کنند ما دنبال اختلاف باشیم باید در مقابل تلاش کنیم و به دنبال اتحاد باشیم.

دکتر مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی نیز ضمن قدر دانی از میزبانی ریاست دانشگاه رودن و تلاش های ایشان برای توسعه روابط علمی و دانشگاهی دو کشور، گفت: ریاست دانشگاه انسانی فهیم است و جامعه و زمان را به خوبی درک می کند و آینده این تفاهم و تعامل بین دودانشگاه به نام ایشان است که همواره پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: قطعا بعد ازافتتاح این مرکز، ارتباطات مستحکم تر شروع و عملیاتی می شود و قول می دهم حضور دانشگاه مذاهب اسلامی در روسیه از تکفیر و افراط گرایی پیشگیری می کند و حصور ما به لحاط علمی و نظری می تواند در آگاهی بخشی به نسل جوان موثر باشد.

ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین با اشاره به حضور گسترده دانشجویان در همایش امروز خطاب به معاون دانشگاه رودن بیان داشت: امروز شاهد بودید که دانشجویان و جوانان مخاططبان شما از مذاهب مختلف بودند و کنار همدیگر با صفا و صمیمت نشسته بودند و این یک نمونه از تقریب در دانشگاه ماست و چند شعبه در ایران دارد که دعوت می کنم بازدید داشته باشید.

دکتر مختاری خاطرنشان کرد: ان شاالله با همکاری و پیگیری دو دانشگاه کنفرانس کنفرانس "دین و مقابله با خشونت" در سطح بین‌المللی بین دو کشور ایران و روسیه برگزار شود  که آثار خوب جهانی خواهد داشت.