عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

چهل و سومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای ایران

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه ارومیه، در آیین افتتاح این نمایشگاه که با حضور مسئولان کشوری، استادان و دانشجویان دانشگاه ارومیه برگزارشد، دکتررحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه در سخنانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مقابل تبلیغات مسموم محافل صهیونیستی فتوا دادند که انرژی هسته ای ایران برای مقاصد صلح آمیز استفاده خواهد شد و کاربردهای نظامی آن حرام می باشد و با این فتوا سمت و سوی حرکت انرژی هسته ای در ایران را مشخص کردند.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه های این چنینی در محافل دانشگاهی ضمن ایجاد ارتباط قوی تر بین صنعت و دانشگاه، باعث شناسایی نیروهای ارزشی و متخصص دانشگاه ها که توان فعالیت در عرصه گسترده انرژی هسته ای را دارند می شود.
در ادامه علی مصطفوی سرپرست معاونت امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندارآذربایجان غربی با اشاره به دو وجه مخرب و سازنده انرژی اتمی گفت: همه محققان، امروز بر این عقیده هستند که استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در توسعه پایدار هر کشوری موثر است.
وی افزود: مذاکرات اخیر برجام و جنگ تحمیلی ایران مشابهاتی با یکدیگر دارند همانطور که رژیم صدام را استکبار جهانی در یکسو حمایت می کردند و در سوی دیگر این مردم ایران بودند که با رهبری داهیانه امام خمینی (ره) به دفاع از ایران و ارزش های آن پرداختند در مذاکرات برجام نیز در یک سو استکبار جهانی و در سوی دیگر دیپلمات ها و دانشمندان ما با رهبری مقام معظم رهبری حضور داشتند.
دکترعلی اصغر زارعان دستیار ویژه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان آخرین سخنران مراسم با اشاره به موفقیت های چشمگیر هسته ای ایران در دهه های اخیر گفت: یکی از رویکردهای نظام سلطه، تزریق یاس و نا امیدی در میان جوانان و جامعه است که ما نمی توانیم؛ اما ما می توانیم و این را به اثبات رساندیم.
وی افزود: جوانان ما با سختکوشی و تفکر جهادی در کنار همه کمبودهایی که بود توانستند در این عرصه به پیش بروند و یکی از نمونه های این دانشمندان دکتر شهریاری است که خلوص و تلاش شبانه روزی او را از نزدیک دیدیم و لمس کردیم.
دکتر زارعان همچنین از دانشگاه ارومیه به عنوان مجری برگزاری این نمایشگاه تقدیر کرد.
سپس چهل و سومین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای ایران با ۲۰ غرفه شامل بخش چرخه سوخت، اکتشاف و استخراج، فرآوری اورانیوم، ماکت نیروگاه اتمی بوشهر، آب سنگین اراک، پسمانداری، ماشین سانتریفیوژ و با حضور کارشناسان سازمان انرژی اتمی افتتاح شد.
این نمایشگاه تا ۲۵ مهرماه در محل دانشگاه ارومیه بر پا خواهد بود.
ل.س ۴۲/ ر.ب ۴۵