عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان

جلسه توجیهی راه اندازی کانون های سلامت محله در گرمسار برگزار شد

جلسه توجیهی راه اندازی کانون های سلامت محله در گرمسار برگزار شد

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ، یکشنبه بیست و دوم مهرماه ۹۷ جلسه توجیهی راه اندازی کانون های سلامت محله با حضور داوطلبین سلامت در سالن شهید عامری شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار برگزار شد.

مرتضی کارشناس مسئول آموزش و ارتقای سلامت در راستای نحوه تشکیل کانون و مجمع سلامت محله در شهرستان گرمسار توضیحات لازم را ارائه و بیان کرد: برخورداری از سلامت، حق همه مردم است از طرفی نمی توان انتظار داشت وزارت بهداشت به تنهایی بتواند چنین کار عظیمی را انجام دهد. نقش بهداشت در تامین سلامت جامعه حدودا ۲۵ درصد بوده و ۷۵ درصد دیگر مربوط به مردم، فرهنگ جامعه، اقتصاد، عملکرد دیگر دستگاه‌ها و در نهایت نظام مشارکت عمومی خواهد بود و مهم‌ترین نقش را خود مردم می توانند در ارتباط با سلامت جامعه و خانواده های خود ایفاد کنند.

کارشناس مسئول آموزش و ارتقای سلامت ادامه داد: داوطلبین سلامت بازوی عظیم و توانمند سیستم بهداشت و سلامت کشور برای ارائه خدمات هستند که می توانند با شناسایی جمعیت محله، معتمدین، خیرین و سازمان های مردم نهاد و مسائل مرتبط با سلامت منطقه تحت پوشش خود نقش مهمی را در راه اندازی کانون سلامت محله داشته باشند.