عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش

دانشکده گراش در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر کشور

به گزارش روابط عمومی  دانشکده علوم پزشکی گراش،بر اساس گزارش اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش در ردیف ۱۰ دانشگاه برتر کشور در زمینه کاهش مرگ کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه قرار گرفت.

ثریا انصاری مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس این خبر را در جلسه  ی کمیته دانشگاهی مرگ کودک ۱ تا ۵۹ ماهه  که روز یکشنبه بیست و دوم مهرماه با حضور معاونین دانشکده علوم پزشکی  برگزار شد اعلام کرد.

انصاری در این جلسه به ارائه گزارش مرگ و میر کودکان ۱ تا ۵۹ ماهه دانشکده علوم پزشکی گراش مربوط به سال ۹۶ پرداخت . وی در ادامه گفت:«بر اساس این گزارش میزان مرگ گودکان ۵۹-۱ ماهه شهرستان گراش ۲/۹۸ در هزار تولد زنده می باشد که در مقایسه با مرگ و میر کشوری که ۵/۱ در هزار تولد زنده است میزان کمتری دارد.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس افزود:« طبق  گزارش ارائه شده علل مرگ کودکان شهرستان، سرطان، مشکلات عصبی (فلج مغزی)، نارسایی قلبی و عروقی و غرق شدگی است.»

در ادامه ثریا انصاری ضمن تشکر از کلیه همکاران درخصوص تلاش در جهت کاهش موارد مرگ و میر کودکان به شرح اقدامات انجام شده درخصوص کاهش مرگ و میر کودکان در حوزه معاونت بهداشت و درمان پرداخت و حاضرین جهت کاهش مرگ و میر کودکان بحث و بررسی کردند و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد .