عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

معدوم‌سازی ۱۹ تن موادغذایی در همدان/ تعطیلی ۱۶۲ واحد متخلف


مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از معدوم‌سازی بیش از ۱۹ تن مواد غذایی در همدان خبر داد و گفت: ۱۶۲ واحد متخلف تعطیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، مهندس حسین خالقی‎مجد با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان در تابستان، اظهار کرد: در این ایام ۱۱ هزار و ۸۶۱ مورد بازرسی از مراکز، اماکن، محل‌ها، سامانه‌های آبرسانی و... انجام شد.

وی با بیان اینکه ۱۱۲ مورد بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی انجام شد، گفت: ۹۴ مورد بازرسی نیز از اماکن مختلف با مشارکت دستگاه‌های مشترک انجام شد.

مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از معرفی ۱۱۶ مرکز و اماکن متخلف به مراجع قضایی خبر داد و افزود: ۴۵۲ مورد اخطار بحرانی و غیربحرانی برای واحدها صادر شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۲ واحد متخلف تعطیل شد، ادامه داد: ۲۷۰ مورد نمونه‌برداری موادغذایی صورت گرفت و ۲ هزار و ۱۲۶ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل انجام شد.

مهندس خالقی‌مجد با بیان اینکه ۸ هزار و ۴۵۷ مورد کلرسنجی از منابع آب انجام داده‌ایم، گفت: ۱۹ هزار و ۸۷۵ کیلوگرم مواد غذایی معدوم‌سازی و از سطح عرضه جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد: طی سه ماه، یک‌هزار و ۲۴۰ عدد قلیان و ادوات آن از اماکن عمومی جمع‌آوری شده است.