عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

پذیرش بیش از ۲ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه:
هجدهمین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با حضور دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان، رییس دبیرخانه هیات امنای استان، روسای واحدهای بروجن و فارسان، مراکز اردل و لردگان و دیگر مسئولین دانشگاه های آزاد اسلامی استان در سالن جلسات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

در این نشست ابتدا رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: بالا بردن کیفیت آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه از جمله سیاست های کلان دانشگاه آزاد اسلامی است که این امر در توسعه و ترقی دانشگاه و پیشرفت دانشجویان نقش به سزایی دارد.
مظاهر نیکخواه ضمن قدردانی از عوامل اجرایی ثبت نام دانشجویان جدید الورود افزود: امسال تا کنون بیش از ۲۰۰۰ دانشجوی جدید در مقاطع مختلف تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای و تخصصی با آزمون و بدون آزمون در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و واحد شهرکرد پذیرش شده اند که جذب این تعداد دانشجوی جدید در واحدهای استان و واحد شهرکرد به عنوان یک دانشگاه جامع، نشان دهنده این است که دانشگاه پاسخ گوی نیازها و پتانسیل های موجود در جامعه و منطقه است.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: این روزها مصادف با وقوع حوادث کربلا است. در طول تاریخ محرم و حوادثی که در آن واقع شده هویت اسلامی و انسانی بسیاری از ملت ها و افراد را رقم زده اند. چطور می‌شود در یک فضایی که همه مسلمان هستند و پیامبر (ص) را درک کرده اند در برابر فرزندش به جنگ با‌یستند. مهمترین عاملی که جبهه باطل را این گونه تقویت کرده، دوری از یاد خداست. از این رو شیطان در دل‌های آنان نفوذ کرده است.
حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد افزود: هم اکنون نیز افرادی هستند که از ریل انقلاب خارج شده و تصمیم به مقابله با انقلاب را دارند. ما باید ایمان را در دل‌های خود تقویت کرده تا فریب ظواهر دنیا را نخوریم و از یاد خدا غافل نشویم.
وی اظهار داشت: این دانشگاه به برکت خون شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی می کند لذا باید در راستای عدالت آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و رفتاری قدم برداریم.
رییس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: در این نشست، تفاهم نامه هایی که دبیر هیات امنای استان با واحدها منعقد کرده مورد بررسی قرار گرفته و گزارش شش ماهه آن به دبیرخانه هیات امنای استان ارسال شد.
محمد خسروی فارسانی ضمن تقدیر و تشکر از واحد شهرکرد در خصوص کسب درآمد از محل برگزاری کارگاه های آموزشی بیان داشت: دیگر واحدها و مراکز دانشگاهی استان نیز با انجام تبلیغات در سطح شهرستان های مربوطه و سایر ارگان‌ها، نسبت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام کرده و در این زمینه درآمدزایی داشته باشند.
وی افزود: در هجدهمین جلسه شورای استانی مقرر شد کارگروهی توسط معاونین آموزشی واحدها تشکیل و نسبت به پایش رشته ها اقدام کنند و رشته‌هایی که در یک واحد پذیرش ندارند به طور آزمایشی به واحد دیگر منتقل شوند.
رییس دبیرخانه هیات امنای استان همچنین اظهار داشت: جهت برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان کارگروه دانشجویی در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده که مقرر شد واحدها و مراکز دانشگاهی ایده و نوآوری در این زمینه را به اطلاع این کارگروه رسانده و برنامه ریزی لازم در خصوص حضور حداکثری استادان، کارکنان و دانشجویان در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال صورت پذیرد.
در این نشست مقرر شد با توجه به فرارسیدن هفته پژوهش در آذر ماه، لازم است اطلاع رسانی لازم در این زمینه در واحدها صورت گرفته و فرم‌های آن در بین دانشجویان و استادان توزیع شود. همچنین لازم است برنامه‌هایی از قبیل نشست‌ها، کرسی‌ها، همایش و نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهی در واحدها برگزار شود.

همچنین به اعزام دانشجویان داوطلب به زیارت عتبات عالیات در اربعین حسینی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و اعطای وام یک میلیون تومانی صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تاکید شد.