عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و شهرداری اردبیل

تفاهم نامه های همکاری های علمی، پژوهشی و موزه ای بین شهرداری اردبیل و دانشگاه محقق اردبیلی منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم انعقاد این دو تفاهم نامه همکاری با بیان اینکه فرصت خوبی است که دانشگاه و شهرداری همکاری داشته باشد، افزود: فعالیت های ارزنده شهرداری در بحث زیباسازی، عمران و نظم و انضباط شهری قابل توجه است.
وی با بیان اینکه امیدواریم با کمک همکاران دانشگاهی بازوان پرتوان برای شهرداری باشیم، تصریح کرد: زیباسازی اطراف دانشگاه و ایجاد پل عابرپیاده برقی مقابل دانشگاه نیز از اقدامات خوب شهرداری است.
حبیبی با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری های علمی و موزه ای با هدف گسترش همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی منعقد می شود، افزود: تبادل اندیشه و جهت دار نمودن همکاری های علمی پژوهشی برای تجهیز و توسعه موزه، برنامه ریزی برای معرفی اسناد و افتخارات علمی و تاریخی و نمایش سیر تاریخی توسعه و پیشرفت علم و فناوری در جهات مختلف شهر اردبیل، همکاری در زمینه های مختلف توسعه و ترویج علم و فناوری و طراحی مفهومی و تفصیلی، تاسیس، تجهیز و راه اندازی گالری های علمی و تاریخی موزه تاریخ علوم اردبیل در محل موزه شهر شهرداری اردبیل به ویژه گالری آموزش عالی استان اردبیل از اهداف و موضوعات این تفاهم نامه می باشد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشی نیز به منظور گسترش همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی و توسعه تحقیقات کاربردی و تقاضامحور در منطقه با استفاده از پتانسیل های شهرداری و دانشگاه منعقد می شود، تصریح کرد: توسعه خدمات تحقیقاتی و مطالعاتی و استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود در دانشگاه و شهرداری به منظور اجرای پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز شهرداری از اهداف این تفاهم نامه است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه خدمات بزرگی برای شهروندان توسط شهرداری انجام می شود، افزود: اتفاقات زیبایی در شهر و مقابل دانشگاه افتاده است و آرامش خاصی برای دانشگاهیان ایجاد شده است.
وی به ضرورت فرهنگ سازی برای کاهش زباله در جامعه تاکید و اظهارامیدواری کرد: روزی برسد و زباله ها سوزانده نشوند، بلکه با بازیافت دوباره از آنها استفاده شود.
حسنی همچنین خواستار نهادینه شدن حقوق شهروندی در جامعه شد.
حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل نیز با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی با پیشینه پر افتخار در راستای توسعه استان گام بر می دارد، افزود: همچنین این دانشگاه در تربیت انسان های توسعه یافته و کارآمد نقش ویژه داشته است.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه اهمیت و اهداف مدیریت شهری را به درستی تشخیص داده و نقش آنرا جدی تلقی می کند، تصریح کرد: برای شهرداری مهم است که بتواند در فعالیت های توسعه، تقدم پژوهش را رعایت کند.
لطف اللهیان خاطرنشان کرد: شهرداری اردبیل از همکاری با دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استقبال می کند؛ چراکه اساتید دانشگاه در تربیت انسان های توسعه یافته نقش بسزایی دارند.
شهردار اردبیل با بیان اینکه سالانه اعتبار بسیار زیادی با وجود همه محدودیت های اقتصادی صرف توسعه شهر می شود، گفت: اگر شهرداری و دانشگاه اهداف و چشم انداز مشترکی برای خود تعیین کرده و آنرا پیش ببرند، نتیجه آن قطعاً به ایجاد شهر توسعه یافته منجر خواهد شد.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری یک نهاد عمومی غیردولتی است، افزود: شهروند توسعه یافته امری محال نیست، بلکه شهروند توسعه یافته به دنبالش شهر توسعه یافته را خواهد داشت.
دکتر ابوالفضل بضاعت پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز همکاری و مشارکت در موزه شهرداری اردبیل و توسعه آن با ارائه خدمات آموزشی در زمینه های تاریخی و علم و فناوری به صورت حضوری، نرم افزاری و مجازی را از محورهای اصلی تفاهم نامه علمی و موزه ای عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به جزئیات تفاهم نامه علمی پژوهشی، افزود: حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری مرتبط با موضوعات مورد علاقه شهرداری، اولویت بخشی به طرح های ارجاعی شهرداری از طرف دانشگاه و اولویت بخشی به پروپوزال های ارسالی از دانشگاه به شهرداری از بخش های مهم این تفاهم نامه است.