عمومی | دانشگاه تهران

وزیر بهداشت: ای کاش سوالات جوانان و دانشگاهیان بی‌پاسخ نماند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، در این مراسم گفت: «وارد چهلمین سال انقلاب اسلامی می‌شویم و در این چهل سال توفیقات بسیار زیادی داشته‌ایم. ای کاش سوالات جوانان و دانشگاهیان بی پاسخ نماند، چون مسئولیت گمراهی آنها بر عهده مسئولانی است که سوالات را بی پاسخ گذاشته و یا می‌گذارند».
وی خاطر نشان کرد: «کتمان نمی‌کنم که دانشگاه امروز هزاران سوال از مسئولان نظام و روحانیت دارد که بی پاسخ مانده است و بر خلاف سال‌های اول انقلاب که شهید بهشتی، شهید مطهری شهید مفتح، دکتر روحانی و مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کردند و سوالات متعددی را پاسخ می‌دادند، امروز عرصه برای متقلبین فراهم شده و این افراد قلابی و انقلابی‌نما، سارق عقیده جوانان به ویژه در محیط‌های دانشگاهی هستند که یا حضور فیزیکی و یا امکاناتی مانند فضای مجازی در اختیار دارند».

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به دستاوردهای آموزشی و پژوهشی تصریح کرد: «تعداد دانشجویان کشور در زمان انقلاب اسلامی حدود ۲۰۰ هزار نفر بود اما امروز به بیش از ۴ میلیون نفر، افزایش پیدا کرده است. تا سال ۵۷ تعداد دانشجویان دکترای حرفه‌ای در کشور، ۱۰ هزار نفر بود و اکنون به ۷۰ هزار نفر رسیده است. دانشجویان در زمان انقلاب، در ۴۰۰ رشته مقطع تحصیل می‌کردند و امروز در ۳۰۰۰ رشته مقطع تحصیل می‌کنند».
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در طول چهار دهه گذشته تعداد اعضای هیات علمی در کشور از ۷ هزار نفر به ۸۰ هزار نفر افزایش یافته است، افزود: «تعداد مقالات ISI از ۷۰۰ مقاله در سال ۵۷ به بیش از ۴۲ هزار مقاله افزایش پیدا کرده و سهم ایران از تولید علم در جهان از ۰.۱ به ۱.۵ درصد رسیده است».
وی اظهار کرد: «در چهار ساله دولت یازدهم و یک سال دولت دوازدهم توانسته‌ایم از نظر علمی در جهان از رتبه ۱۸ به رتبه ۱۶ برسیم و در نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی نیز به رتبه ۱۵ رسیده‌ایم. در تربیت نیرو در تخصص‌های مورد نیاز در حوزه پزشکی به نحوی عمل شد که در حال حاضر نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نداریم و هر روز صدها بیمار از کشورهای مختلف برای درمان به ایران سفر می‌کنند».

اخبار مرتبط:

آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران

تاکید رئیس دانشگاه تهران بر ضرورت مشارکت دانشگاه‌ها در حل مسائل و چالش‌های کشور‌‌‌‌‌‌‌

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دانشگاه فقط مرکز تولید دانش فنی و مادی نیست