عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برگزاری کارگاه آنالیز بیان پروتئین با استفاده از SDS-PAGEوWestern Blot»در دانشکده فناوری های نوین پزشکی

کارگاه « آنالیز بیان پروتئین با استفاده از SDS-PAGE و Western Blot »توسط دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ۲۴  مهرماه برگزار می شود.

هدف از برگزاری این کارگاه دو روزه که بصورت تئوری و عملی ۲۴ و۲۵ مهرماه برگزار می شود، آنالیز بیان پروتئین با استفاده از SDS-PAGE و Western Blot است.

آشنایی با اصول بیان پروتئین ها در سیستم های بیانی ، آشنایی با اصول الکتروفورز پروتئین، آشنایی با روش متداول SDS-PAGE پروتئین ها، آشنایی با SDS-PAGE پپتیدها، آشنایی با اصول وسترن بلات و کاربردهای آن از جمله محورهای مورد بحث در بخش تئوری کارگاه؛ تهیه ژل پلی آکریل آمید، آماده سازی و رسوب دهی پروتئین ها، رنگ آمیزی و رنگ بری ژل پلی آکریل آمید، انتقال پروتئین از روی ژل به غشاء، شناسایی پروتئین با استفاده از آنتی بادی از جمله محورهای مورد بحث در بخش عملی می باشد که توسط دکتر فاطمه یاریان ارایه خواهد شد.

گروههای هدف کارگاه مذکور( پزشکان ودانشجویان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم پایه و پیراپزشکی) با توجه به ظرفیت محدود این کارگاه تا ۲۳ مهر برای ثبت نام فرصت دارند. علاقمندان برای ثبت نام در این کارگاه و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۴۸و۲۲۴۳۹۸۴۷-۰۲۱ تماس حاصل کنند.