عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مراسم روز جهانی تخم‌مرغ در مدارس دشتستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان؛ کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: به دلیل مطالعات متعدد از سال‌ها پیش توسط انجمن بین‌المللی تخم‌مرغ و بسیاری از کشورهای مطرح دنیا شعاری برای تشویق جوامع به بازگشت برای مصرف تخم‌مرغ و بهره‌برداری کامل از این ماده غذایی کامل و بسیار مفید بدون ترس از کلسترول مطرح کردند که عبارت است از:" هر انسان سالم، یک تخم‌مرغ در روز "
حمیرا دهقانی بیان کرد: تخم‌مرغ یکی از معدود غذاهای شناخته‌شده در طبیعت است که می‌تواند نیازهای بدن را به‌طور متعادل تامین نماید.
وی تصریح کرد: عمده‌ترین ویژگی تخم‌مرغ وجه تمایز آن نسبت به سایر مواد غذایی، ترکیب پروتئینی موجود در سفیده (۶۰ درصد پروتئین تخم‌مرغ) و زرده (۴۰ درصد پروتئین تخم‌مرغ) و ترکیبات مهم دیگر آن نظیر کولین، لوتئین و گزانتین و تولید بسیار کم انرژی در حدود ۷۶ کیلوکالری است.
کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه ستاد شهرستان دشتستان تصریح کرد: مصرف تخم‌مرغ در زنان باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان در حال رشد، ورزشکاران و تمامی بزرگ‌سالان سالم و همچنین در دوران پس از بیماری به دلیل ارزش غذایی بالا توصیه می‌شود و مصرف یک تخم‌مرغ در روز در این افراد بلامانع بوده و در برخی موارد توصیه اضافه‌تر هم ممکن است صورت گیرد.
وی همچنین گفت: مصرف تخم‌مرغ از ۸ ماهگی در کودکان توصیه می‌شود و تا یک‌سالگی مصرف ۱ زرده کامل یک روز در میان و از ۲ سالگی به بالا یک تخم‌مرغ در روز مناسب است.
دهقانی افزود: با آغاز سال تحصیلی در مدارس تمامی کارشناسان تغذیه، مراقبین سلامت و بهورزان در مدارس تحت پوشش خود در خصوص ارزش غذایی تخم‌مرغ مطالبی را بیان می‌کنند و مراسم نمادین روز جهانی تخم‌مرغ را با همکاری اولیای مدارس، دانش آموزان و والدین به‌صورت باشکوه برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰