عمومی | بنیاد ملی نخبگان

برنامه نقد فیلم مستند «سفر به انتهای زمین» برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور ارتقای سطح بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و تقویت قوه تحلیلی اجتماع نخبگانی برنامه نقد و بررسی فیلم مستند « سفر به انتهای زمین Journey To The End of Earth » به همت بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد برگزار شد.

ارتقای سواد رسانه‌ای مستعدان‌برتر، تحلیل چگونگی ارتباط زبان و سیاست در رسانه‌ها، استراتژی‌های زبانی بازنمایی منفی ایران در رسانه‌های سطح غرب و گفتمان سیاسی بازنمایی ایران در رسانه‌های سطح غرب، از اهداف نمایش و نقد این مستند بوده است.

این مستند، مجموعه‌ای ۱۳ قسمتی است که در آن دیوید آدامز خبرنگار و عکاس استرالیایی به ۱۳ نقطه جهان سفر کرده و ازکشورهایی مانند ایران، کلمبیا، افغانستان و سودان مستند ساخته است.

این مستند یک اپیزود از مجموعه‌ای است که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ در مورد کشورهای افغانستان، پاکستان، لیبی، سودان، کامبوج و پرو ساخته شده و اوضاع‏ اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی این کشورها را به تصویر کشیده است.

پس از پخش، مستعدان‌برتر در این جلسه به بررسی، تحلیل و نقد زوایای مختلف این مستند از قبیل: نوع تصویربرداری، صدا و آهنگ‌گذاری، متن و حرکت راوی، برای تولید گفتمان همسو با گفتمان سیاسی غرب در مورد انقلاب اسلامی پرداختند.