عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

پدر شهید حججی در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی شهید حججی در واحد نجف آباد:نباید به سادگی از خون شهدا بگذریم

پدر شهید حججی گفت: خداوند با تصویر کشیدن نحوه شهادت محسن نشان داد که شهدای ما چه مظلومانه و غریبانه به شهادت رسیده اند و ما نباید به سادگی از خون آنها بگذریم .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدرضا حججی پدر شهید مدافع حرم محسن حججی در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی شهید حججی که با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در واحد نجف آباد برگزار شد، گفت: شهرستان نجف آباد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شهید قهرمان و شجاع دارد که محسن حججی یکی از آن شهدای گلگون کفن است که خداوند با به تصویر کشیدن نحوه شهادت او، خواست حجت خود را بر ما تمام کند.

وی ادامه داد: شهادت مظلومانه محسن بار مسئولیت ما را بیشتر کرد و خداوند با به تصویر کشیدن نحوه شهادت این شهید، نشان داد که شهدای ما چه مظلومانه و غریبانه به شهادت رسیده اند و ما نباید به سادگی از خون آنها بگذریم.

محمدرضا حججی گفت: اگر نام شهیدی را سر در مجموعه ای یا روی خیابانی می گذارند، به معنای امتیاز دادن به خانواده آن شهید نیست، بلکه تعبیر آن این است که جوانان به ویژه مسئولان بدانند که روزگاری جوانانی که می توانستند در کنار خانواده خود بمانند و زندگی کنند، از همه چیز خود گذشتند تا اعتقادات خود و امنیت و آرامش مردم را حفظ کنند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی امام جمعه نجف آباد در این مراسم گفت: این اتفاق صفحه ای زیبا از عزت، موفقیت، تلاش، همت و دستاوردهای انقلاب عظیم اسلامی است.

وی با بیان اینکه شهر نجف آباد در دو میدان علم و جهاد رسالت خود را در حد والا عملی کرده است، خاطرنشان کرد: دو اصل علم و جهاد، ضامن پیاده شدن توحید است.

حجت الاسلام حسناتی با بیان اینکه نجف آباد به نام شهر علم و ایثار شناخته شده است، گفت: این شهر پیش از انقلاب و بعد از پیروزی آن، در موضوع شهادت سرآمد بوده و در رشته های مختلف مجتهد تربیت کرده است.

امام جمعه نجف آباد ادامه داد: در زمان جنگ مسئولان با رضایت مردم دو بخش عمده شهرستان را به موضوع علم و جهاد اختصاص دادند، به طوری که یک بخش از آن را به ایجاد لشگر ۸ نجف سپردند و بخش دیگر را برای تاسیس واحد نجف آباد به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار کردند.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به حمایت های امام جمعه فقید نجف آباد از راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان، گفت: مرحوم آیت الله ایزدی بسیار علاقمند به احیای دانشگاه آزاد اسلامی در نجف آباد بود، همچنان که کلنگ تاسیس دانشگاه به دست ایشان زده شد و اولین مدرس آن بودند.

وی افزود: از دیگر برکت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد این است که هزینه اولیه ساخت آن از سوی شهید میردامادی پرداخت شد.

امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه عزت یک کشور به مردمان آن است و نه به نفت و ثروت، گفت: دانشگاه محل تربیت انسان است و مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد پس از شهادت شهید حججی از سوی دکتر ولایتی به نام دانشگاه شهید حججی نامگذاری شد، اما خانواده این شهید با بزرگ منشی از مسئولان دانشگاه خواستند نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تغییر نکند، چرا که این شهر بیش از دو هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و بهتر است نام آن تغییر نکند، بنابراین مسئولان واحد نجف آباد با درایت نام این مجموعه بزرگ فرهنگی که امروز به بهره برداری رسید را به نام شهید حججی مزین کردند که اقدام شایسته ای است.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی در پایان تاکید کرد: قطعاً این مجموعه خوب که با چنین نام مقدسی بنیانگذاری شده، زمینه ساز رشد و تعالی انسان ها و زمینه ای برای ظهور امام زمان (عج) خواهد شد.