عمومی | انجمن مخاطره شناسی ایران

رونمایی از نخستین نقشه ژئوتوریسمی کشور توسط سازمان جغرافیایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اردبیل، مدیری معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی کشور این نقشه و اطلس ژئو توریسم را نخستین کتاب ژئو توریسمی ایران دانست و افزود: این کتاب الگویی برای بقیه استان‌ها خواهد بود تا در آینده بیشتر از آن بهره‌مند شویم.

مدیری در ادامه از شهرستان سرعین به عنوان یک شهر پر اوازاه در حوزه گردشگری یاد کرد و افزود: آماده همکاری همه جانبه با استانداری‌های کشور هستیم تا این طرح را در همه کشور به اجرا در بیاوریم

ندایی معاون عمرانی استانداری اردبیل نیز از امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان جغرافیایی کشور برای گردآوری اطلس تمامی شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد و افزود: کوه سبلان به عنوان جاذبه طبیعی بی نظیر در کشور در نوبت ثبت جهانی شدن است.

سرهنگی تهیه کننده و نویسنده نقشه و اطلس ژئو توریسمی شهرستان سرعین نیز گفت: بیش از ۱۷ نفر به مدت ۳ سال در گرد آوری این مجموعه نفیس همکاری داشته اند. ایشان همچنین  سبلان را یکی از مستعد ترین مناطق ایران که قابلیت ژئوپارک شدن را دارد، عنوان کردند و در مورد کارها و برنامه های اولیه انجام شده برای فرایند ثبت ژئوپارک جهانی سبلان توضیحاتی ارائه فرمودند و بر اساس آن تفاهم نامه ای نیز بین سازمان جغرافیایی و استانداری اردبیل امضا گردید تا در فرایند ثبت ژئوپارک سبلان و دیگر کارهای مطالعاتی همکاری داشته باشند.