عمومی | ستاد توسعه فرهنگ، علم و اقتصاد دانش بینان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

دبیران مدارس در حوزه چاپ سه‌بعدی توانمند می‌شوند


با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ؛

دبیران مدارس در حوزه چاپ سه‌بعدی توانمند می‌شوند



دوره دانش‌افزایی چاپ سه‌بعدی ویژه دبیران توسط موسسه ساخت افزایشی و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته برگزار می‌شود تا شاهد ارتقای این حوزه در بین دبیران باشیم.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هدف از برگزاری این دوره توانمندی دبیران مدارس در حوزه چاپ سه بعدی با توجه به اهمیت روز افزون آن در دنیا است. ثبت برای حضور در دوره دانش افزایی چاپ سه بعدی ویژه دبیران آغاز شده است و علاقمندان برای شرکت در آن می توانند به آدرس evnd.co/tBnu۸ مراجعه کنند.
این دوره توسط موسسه ساخت افزایشی و با همکاری شرکت اندیشه آفرینان شریف و حمایت ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ۳ آبان ماه سال جاری در موسسه ساخت افزایشی ایران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، اعطای یارانه آموزشی از سوی معاونت علمی و ستاد به دبیران واجد شرایط (۷۵ درصد هزینه ثبت نام)، اعطای گواهی رسمی ضمن خدمت، اعطای گواهینامه از طرف موسسه ساخت افزایشی ایران از مزایای شرکت در این دوره است. همچنین مدت زمان دوره غیر متوالی (۱۲ جلسه) است.
آشنایی با چاپ سه بعدی که از فناوری های برافکن و دگرگون ساز آینده  محسوب می شود در زمان حاضر امری ضروری است چرا که زندگی بشر تحت تاثیر این فناوری پیشرفت های عجیبی را تجربه می کند. از چاپ کیک و شکلات در خانه تا ساخت سرپناه در مریخ، از چاپ سه بعدی اسباب بازی تا ساخت اندام مصنوعی با چاپگرهای سه بعدی بخشی از چشم انداز این فناوری است.