عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

استقبال از هفته جهانی غذا با ورزش صبحگاهی در معاونت غذا و دارو


معاونت غذا و داروی دانشگاه، نخستین روز از هفته جهانی غذا را با برگزاری ورزش صبحگاهی آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه، مدیریت نظارت بر مواد غذایی در نخستین روز از هفته جهانی غذا با برگزاری ورزش صبحگاهی با حضور کارکنان معاونت غذا و دارو و دانشجویان دانشکده بهداشت به اسقبال گرامیداشت هفته جهانی غذا رفت.

در این مراسم دکتر محمد کاظم زاده با حضور در ورزش صبحگاهی، با اشاره به شعار روز جهانی غذا مبنی بر "رفتار ما آینده ما را می‌سازند؛ تلاش برای گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ » گفت: دولتها برای رفع گرسنگی، اصلاح الگوی مصرف، اصلاح شیوه زندگی مردم برای تاثیرگذاری بر سلامت و کاهش مصرف قند، نمک و چربی تلاش می‌کنند زیرا ایران طبق آمار بین المللی بالاترین مصرف شکر، روغن را دارد که شیوع بیماریهای غیرواگیر را بیشتر می‌کند و به این منظور کاهش میزان مصرف نمک و شکر و چربی با فرهنگ سازی و تغییر ذائقه مردم انجام می شود .

وی تحرک را عامل تاثیر گذار در سلامت افراد برشمرد و افزود: متاسفانه کم تحرکی و افزایش چاقی که باعث بسیاری از بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و ... است در کشور رو به افزایش است .

دکتر کاظم زاده، اصلاح الگوی تغذیه با توجه به نشانگرهای رنگی تغذیه ای و ورزش را از جمله فاکتورهای مهم در پیشگیری از بیماری های یاد شده برای داشتن جامعه ای سالم بیان کرد.

در پایان ورزش صبحگاهی با توزیع برشورنشانگرهای رنگی تغذیه ای در بین شرکت کنندگان به قید قرعه از حاضران در مراسم قدردانی شد.