عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در نگهداشت و تعمیر تجهیزات پزشکی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان به منظور تعمیر و نگهداشت تجهیزات پزشکی خبر داد.

دکتر شاپور بدیعی در حاشیه نشست کسب و کارهای نوپا در گفتگو با وب دا با بیان اینکه این طرح با مشارکت و همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه و مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه اجرا می شود اظهار داشت: در این طرح با برپایی کارگاهی ضمن آموزش تعمیر و نگهداشت تجهیزات پزشکی، نسبت به تعمیر دستگاه ها و تجهیزات پزشکی که به دلیل نقص در عملکرد از رده خارج شده اند اقدام می شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات پزشکی به دلیل بروز اشکال در یک قطعه دچار اختلال در عملکرد و در نهایت از رده خارج و به انبار منتقل شده اند تصریح کرد: با اجرای این طرح می توان دستگاه هایی که قابلیت استفاده دارند را به طور مجدد وارد مراکز بهداشتی و درمانی نمود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هدف از اجرای این طرح را اشتغال زایی برای جوانان دانش آموخته و عمل به اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی برشمرد.

دکتر بدیعی تصریح کرد: در حال حاضر این طرح با برپایی کارگاه آموزشی به شکل پایلوت آغاز شده است و به زودی فعالیت گسترده آن آغاز خواهد شد.

{jcomments on}