عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

برگزاری جلسه برنامه ریزی بین بخشی به مناسبت هفته سلامت روان

وبدا؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن، از برگزاری جلسه برنامه ریزی بین بخشی هفته سلامت روان در این شهرستان خبر داد.
به گزارش وبدا به نقل از روابط عمومی شبکه؛ اسماعیل فتاح پور افزود: این جلسه با حضور معاون فرماندار، مسئول واحد سلامت روان شبکه و نمایندگانی از سایر ادارات شهرستان به مدت ۵/۱ساعت در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان تشکیل شد.
به گفته وی، در ابتدای این جلسه سعیدی نژاد معاون فرماندار ضمن خیر مقدم گویی و تبریک هفته جهانی سالمند، روز جهانی کودک و هفته سلامت روان بیانات خود را پیرامون سبک زندگی اسلامی، برخورد مناسب با سالمندان و فاصله گرفتن از آموزه های دینی که باعث بروزآسیب های اجتماعی و روانی می گردد ارائه نمود و در ادامه اظهار داشت: کلاس های آموزشی باید به صورت گسترده و متداوم جهت جامعه هدف خانواده ها، نوجوانان، جوانان، دانش آموزان و زوجین در طول سال برگزار ود.
فتاح پور در ادامه با اشاره به جایگاه سلامت روان در جامعه و در سطح شهرستان گفت: موضوع سلامت روان نباید فقط به این هفته اختصاص پیدا کند.
وی در ادامه، خواستار همکاری سایر ادارات در برگزاری هر چه باشکوهتراین مناسبت با شبکه بهداشت و درمان شهرستان گردید.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن گفت: استکی رئیس بهزیستی شهرستان نیز در ادامه به تشریح رئوس برنامه های اجرایی اداره بهزیستی جهت برگزاری کمیته فرهنگی و پیشگیری، افتتاحیه طرح بینایی سنجی در مهد کودک همزمان با شروع هفته سلامت روان اشاره داشت.
به گفته وی، به همین مناسبت کلاس های آموزشی در مدرسه عصمت و سایر مدارس شهرستان نیز با عناوین «تاثیر فضای مجازی و سلامت روان جوانان و نوجوانان» ویژه والدین و نوجوانان و کارگاه های مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان با عنوان «زنان سالم،خانواده سالم» نیز برگزار شده است.
فتاحپور افزود: بهداروند رئیس کمیته امداد شهرستان از دیگر سخنررانان جلسه بود که به نحوه خدمات دهی به بیماران اعصاب و روان تحت پوشش اشاره داشت و ، افسردگی را ریشه ی آسیب ها و بیماریهای روانی دانست وپیشنهاد اجرای تست های افسردگی برای گروه هدف توسط شبکه بهداشت و درمان را مطرح نمود.
فتاح پور گفت: سورانی نماینده اداره ورزش جوانان نیز آمادگی خود را جهت برگزاری مسابقات والیبال در این هفته در روستای یانچشمه اعلام نمود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن افزود: نماینده آموزش و پرورش نیز به خدمات اجرایی شادی و نشاط در بیشتر مدارس شهرستان و به ویژه روستای آزادگان و برنامه های اجرایی در طول سال اشاره نمود.
وی تصریح کرد: در ادامه نیز سلیمی روابط عمومی شهرداری با تاکید بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت NGO ، از برگزاری دوره های تخصصی ادیان نوپدید با حضور ۱۲۰ نفر با همکاری اساتید برجسته و افزود: کارگروهی نیز با همکاری سایرادارات حضور مشاوره خانواده و دعوت از اساتید سواد رسانه ای در سطح شهرستان برگزار شده است.
فتاحپور گفت: نماینده موسسه پویا دستان جوان فعالیت های خود را جهت جمعیت همیاران سلامت با همکاری بهزیستی و تیم اجتماع محوربیان و پیشنهاد طراحی جداول با موضوعات سلامت روان در مدارس را مطرح نمود.
به گفته وی، در پایان این جلسه مقرر گردید: آموزش ها به صورت مداوم جهت گروه هدف و عموم باشد، همکاری سایرادارات در جهت برگزاری هرچه بهترمناسبت ها به ویژه هفته سلامت روان در سطح روستاها و شهرستان انجام گردد.