عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

با حضور معاون عمرانی وزیر کشور صورت گرفت: بازدید از روند ساخت اورژانس هسته‌ای و عمومی بوشهر/ گزارش تصویری

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به وجود نیروگاه اتمی در استان بوشهر لزوم ساخت و راه‌اندازی اورژانس هسته‌ای در استان به‌شدت احساس می‌شد که با همکاری سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توافقاتی جهت ساخت این اورژانس صورت گرفت.
دکتر ایرج بیژنی افزود: ساخت اورژانس هسته‌ای و عمومی بوشهر با زیربنای هشت هزار مترمربع از سال گذشته آغاز و تاکنون شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی این پروژه بوده‌ایم که امید است با تامین اعتبار به‌موقع کمتر از یکسال دیگر به افتتاح و بهره‌برداری برسد.
وی تصریح کرد: بیشترین فضای اورژانس هسته‌ای به بخش بستری و اورژانس اختصاص‌یافته است همچنین شامل دوش‌های شستشو و دستگاه‌های سنجش آلودگی است که آن را از سایر بخش‌های بیمارستان‌ متمایز می‌کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۷۵ درصد مصالح جهت تکمیل این اورژانس خریداری‌شده و به‌محض دریافت این مصالح کار پروژه با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
دکتر بیژنی اظهار داشت: سهم استان و وزارت بهداشت در تامین ریالی پروژه هم‌زمان با پیشرفت پروژه صورت گرفته و هیچ کمبود بودجه‌ای در این خصوص از طرف این دو سازمان وجود ندارد و تنها بخشی از تامین هزینه ‌بر عهده سازمان انرژی اتمی است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مابقی اعتبارات را نیز جذب نماییم که پیگیری استاندار بوشهر نیز در این زمینه جای تقدیر دارد.
این مقام مسئول عنوان داشت: هشتاد و سه میلیارد ریال از طریق سازمان انرژی اتمی، هشتاد و سه میلیارد ریال از استانداری و ۱۳۴ میلیارد ریال اعتبار اولیه از طرف وزارت بهداشت جهت این پروژه در نظر گرفته‌شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد اولیه برای ساخت اورژانس هسته‌ای بوده که با این افزایش قیمت‌ها کمبود منابع مالی صورت خواهد گرفت که به‌وسیله سه طرف قرارداد تامین خواهد شد.
گفتنی است بازدید از اورژانس هسته‌ای بوشهر با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر، محمدباقر سعادت نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، مهندس ستوده معاون امور عمرانی استانداری، دکتر حسین دارابی قائم‌مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر ایرج بیژنی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و سایر کارشناسان استانداری و دانشگاه انجام شد.

انتهای پیام/ م.ف ۱۰۲۶