عمومی | دانشگاه هنر تهران

برگزاری کارگاه «آشنایی با تکنیک های معاصر ساز باسون»

کارگاه آموزشیِ «معرفی تکنیک‌های معاصر ساز باسون»، توسط نوازنده‌ی فرانسوی باسون، خانم الیزابت ژاکوبرژی در دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر برگزار شد. این کارگاه که روز چهارشنبه هجدهم مهرماه، به دعوتِ گروه آموزشی آهنگسازی در سالن آمفی تئاتر دانشکده‌ی موسیقی برپا شد، با حضورِ گسترده‌ی دانشجویان و جمعی از اساتید دانشکده همراه بود و در طی آن خانم ژاکوبرژی به معرفی و اجرای تکنیک‌های معاصر ساز باسون پرداخت. وی همچنین علائمِ نت‌نگاری معاصر برای این ساز را معرفی کرده و به پرسش‌های دانشجویان درباره‌ی محدودیت‌ها و امکانات این ساز پاسخ گفت.
در پایان این کارگاه، ربکا آشوقیان مدیر گروه آهنگسازی دانشکده‌ی موسیقی، ضمن تشکر از حضور و ارائه‌ی موثر خانم ژاکوبرژی، نسبت به تداوم این همکاری در آینده ابراز امیدواری کرد. وی همچنین از استاد مدعو کارن کیهانی بخاطر پیشنهاد ارزنده‌ی برگزاری این کارگاه و دکتر عسکری رئیس دانشکده به واسطه‌ی پشتیبانی بی‌دریغ از این برنامه سپاسگزاری کرد.
گفتنی است خانم ژاکوبرژی از نوازندگانِ برجسته‌ی ساز باسون بوده و فعالیت‌های هنری وی بیشتر بر اجرای آثار موسیقی معاصر متمرکز است. وی هم اکنون در آنسامبل‌هایی از جمله آنسامبل پروتون کشور سویس و آنسامبل کنتروشام فرانسه فعالیت دارد.

تنظیم گزارش: سروش نظیری، دانشجوی رشته آهنگسازی