عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت حیدریه

مراجعه بیش از ۱۷۰۰۰نفر به مراکز خدمات مشاوره دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

ابراهیم تیموری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به شعار جهانی هفته سلامت روان "سلامت روان جوانان و نوجوانان: جهان در حال تغییر" بیان کرد : طرح این شعار از سوی سازمان بهداشت جهانی هشداری برای خانواده ها و متولیان سلامت می باشد زیرا با تغییرات تکنولوژی و گسترش هرروزه وسایل ارتباطی  مراقبت از نوجوانان و جوانان در جامعه امروزی ،  مهم‌ترین و ضروری‌ترین وظیفه سیاستگذارن در امر سلامت  است، ازاین‌رو تاکید می شود  که بهترین مسیر برای دستیابی به سلامت جسم ، تامین و ارتقاء سلامت روان آنان است .

وی ادامه داد : شعار سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۸، اهمیت ارائه خدمات و مراقبت بهتر از جوانان و مشکلاتی که در این دوران تجربه می‌کنند را بخوبی آشکار می سازد لذا با توانمندسازی گروههای هدف برنامه ، اقدامات پیشگیرانه، مداخلات زودهنگام، آموزش مهارت‌های زندگی و تاب‌آوری، دسترسی به خدمات آموزشی و سلامت  که از عوامل کلیدی در سلامت نوجوانان و جوانان  میتوان به جامعه ای سالم دست یافت .

ابراهیم تیموری خاطر نشان ساخت: از ابتدای سال ۹۶ با بکار گیری ۱۴نفر نیروی روان شناس بالینی در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زمینه کلیه اقدامات روان شناسی در سطح اول فراهم گردید. در این مدت با مراجعه ۱۷۶۲۵نفر به مراکز خدمات جامع سلامت از خدمات معاینه ، مشاوره ، آموزش و درمان اختلات روانی بهره مند شدند. با اهدافی که برای سال ۹۷ تعیین شده است امیدواریم بتوانیم با برگزاری کلاس های مشاوره قبل ازدواج ، مشاور و آموزش مهارت های زندگی و تاب آوری و غربالگری های فعال در سطح پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت سطح پوشش خدمات را در گروه جوانان و نوجوانان افزایش دهیم