عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

سخنرانی عضو هیات علمی واحد ایلام به عنوان نماینده اساتید دانشگاه آزاد کشور در مراسم آغاز سال تحصیلی


سخنرانی عضو هیات علمی واحد ایلام به عنوان نماینده اساتید دانشگاه آزاد کشور در مراسم آغاز سال تحصیلی

مراسم آغاز سال تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری، دکتر سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان وتعدادی از نمایندگان اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کاشان  برگزار شد.

دکتر سارا فلاحی استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد ایلام به عنوان نماینده اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد کشور در مراسم نمادین شروع سال جدید تحصیلی دانشگاه آزاد کشور در واحد کاشان سخنان قابل توجه و تحسین برانگیزی را مطرح نمودند که با استقبال حاضرین مواجه شد.
وی ضمن تشریح نقش دانشگاه در توسعه کشور به نقش دانشگاه آزاد به عنوان یکی از بال های توسعه کشور در توسعه موزون امکانات آموزشی و علمی، جلوگیری از فرار مغزها، ارتقا علمی و پژوهشی کشور در سطح جهان، اشتغال زایی و ...اشاره نمودد و از وزارت علوم خواست  که از تبعیض میان این دانشگاه و سایر موسسات علمی خودداری کند و مسیر تصویب رشته و جذب دانشجویان را به روی این دانشگاه نبندد.
وی برخی از آفت ها و موانع پیش روی ارتقا کیفی دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه آزاد را علم های باجه ای و دکه ای، خرید و فروش پایان نامه، مقالات، داوری ها، تبدیل شدن فصلنامه های علمی _پژوهشی به بنگاه های اقتصادی و مقاله محوری، دخالت سیاستمداران بی مایه در دانشگاه ها و نگاه رانتیری و سیاسی آن ها به مراکز علمی و ارتقاهای آسانسوری و مبتنی بر رانت های سیاسی در مدیریت های دانشگاه آزاد عنوان نمودند و گفت: بحران مالی دانشگاه آزاد با به صفر رساندن حق جذب اعضای هیات علمی و حق تخصص کارکنان حل نخواهد شد چون می توان دانشگاه و تمام ساختمان هایش را حراج نمود و دوباره به واسطه اساتیدش آن را ساخت اما حراج مزایا و حقوق اساتید حتما دانشگاه را آوار خواهد کرد بنابراین باید شان اساتید را حفظ نمود.
وی با طرح چرایی تبعیض در حقوق و مزایای اساتید دانشگاه آزاد و دولتی گله مندی اساتید این دانشگاه را به محضر ریاست عالیه دانشگاه رساند.
این عضو هیات علمی واحد ایلام گفت: با توجه به بی ثباتی مدیریتی در دانشگاه آزاد و نقش این بی ثباتی در کاهش انگیزه مسئولین، بالا رفتن هزینه جابجایی مدیران و نداشتن فرصت برای طراحی راهبردهای بلندمدت از دکتر ولایتی خواستند تا مدیریت دانشگاه را به ثبات برسانند.
دکتر فلاحی برخی از مسائل و مشکلات کارکنان را نیز مطرح کردند.