عمومی | دانشگاه شیراز

همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز در اجرای طرح پیشگیری از مصرف مواد

در راستای اجرای طرح کشوری '' پیشگیری از مصرف مواد در محیط های دانشگاهی (طرح پیام)'' ؛ نشست مشترک معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شیراز و معاونان دانشجویی و آموزشی دانشکده های مختلف با رئیس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز در سالن کنفرانس این مرکز برگزار شد.
در ابتدای این نشست، دکتر چنگیز رحیمی، رییس مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز، به ارایه گزارشی از فعالیت های مرکز و نیز میزان شیوع مصرف مواد در دانشگاه شیراز در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور پرداخت.
وی با تشریح مراحل اجرای طرح کشوری پیشگیری از مصرف مواد در محیط های دانشگاهی، خواستار همکاری و همدلی اساتید بخش های مختلف دانشگاه با احتساب امتیاز فرهنگی در این زمینه شد.
دکتر سید مجتبی واعظی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه شیراز نیز ، همراهی اساتید و دانشجویان در مسایل آموزشی و روان شناختی به منظور بهبود وضعیت کنونی دانشجویان را خواستار شد.
در ادامه، شرکت کنندگان در جلسه به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود درخصوص اجرای طرح پیشگیری از مصرف مواد در محیط های دانشگاهی پرداخت.
توجه به نیاز مبرم دانشجویان به خدمات مشاوره ای، حضور منظم مشاور و روان شناس در دانشکده ها، تشکیل کمیته ای متشکل از گروه های مختلف دانشگاهیان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، آموزش تخصصی و آماده سازی اساتید قبل از اجرای طرح، آموزش اساتید مشاور و ضرورت حضور آنها در کارگاه های روان شناختی، انتخاب اساتید محبوب دانشجویان برای اجرای طرح، ارایه برنامه های پیشگیرانه در طولانی مدت و برپایی اردوهایی با حضور خانواده ها ؛ از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
در نهایت مقرر گردید با هماهنگی معاونان دانشجویی و آموزشی دانشکده ها، اساتید علاقمند به همکاری در حیطه فعالیت های پیشگیرانه به مرکز مشاوره و روان درمانی دانشگاه شیراز معرفی شوند تا مراحل اجرای طرح پیام، عملیاتی گردد.