عمومی | دانشگاه صنعتی قم

‫مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: در آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه صنعتی قم پذیرای۴۶۹ دانشجوی جدیدالورود در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده است. به همین منظور مراسم آشنایی و معارفه این دانشجویان با حضور مسئولین دانشگاه به همت مدیریت فرهنگی برگزار شد.

دکتر رضایی نور ضمن خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود، موفقیت آنها را درکنکور سراسری سال ۱۳۹۷ تبریک گفت. وی افزود: یکی از ویژگی های شاخص این دانشگاه حضور اساتید جوان که از دانشگاه های مطرح فارغ التحصیل شده اند می باشد.همچنین حضور کارکنان با انگیزه و با نشاط رشد و بهره وری دراین دانشگاه را ارتقا داده است.
دکتر رضایی نور گفت: دانشجویان خلاق و نخبه دانشگاه صنعتی قم موفقیت های زیادی را برای این دانشگاه به ارمغان آورده اند.آمار بالای قبولی دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی قم در مقطع کارشناسی ارشد،کسب رتبه دوم در مسابقات زیردریایی،کسب رتبه هفتم در مسابقات نانو و کسب عنوان اختراعات برتر در مسابقات ژنو از جمله فعالیت های دانشجویان در این دانشگاه می باشد.
وی افزود: میل به تغییر،تحول و تلاش مبنای کار مسئولین دانشگاه صنعتی قم است. در همین راستا با تلاش شبانه روزی مسئولین در تابستان سال جاری دانشکده برق و کامپیوتر ،کتابخانه مشکوه السادات ،سالن ورزشی شهید شهریاری تاسیس شد. همچنین اقدامات اولیه جهت احداث زمین چمن مصنوعی در دانشگاه انجام شده است.
خوابگاه های دانشجویی نیز به منظور استقبال شایسته از دانشجویان جدیدالورود بهسازی و تجهیز شده است.
وی اظهار داشت: زمین اصلی دانشگاه در کیلومتر ۹ جاده قدیم  قم_ تهران می باشد که با رایزنی های صورت گرفته تا چند سال آتی سایت اصلی دانشگاه را در آن زمین خواهیم ساخت.
دکتر رضایی نور گفت: مسئولین دانشگاه جهت ارائه خدمات هر چه بهتر آموزشی،رفاهی و صنفی حداکثر تلاش خود را خواهند داشت و در این راه همکاری و همیاری شما عزیزان بسیار مهم و موثر می باشد.در این راستا از همه شما عزیزان می خواهم که ما را نقد کنید، البته نقد منصفانه و سازنده.
وی افزود: روحیه شاداب و انرژی مثبت دانشجویان انگیزه مسئولین دانشگاه را جهت ارائه خدمات مطلوب  در زمینه های آموزشی، رفاهی ، صنفی و ... چندین برابر خواهد کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم دوره تحصیل در مقطع کارشناسی را یکی از مهم ترین دوران زندگی جوانان قلمداد کرد و افزود: اگر می خواهید یک مهندس موفق و کارآمد باشید یادگیری مهارت هایی چون مدیریت زمان، گزارش نویسی و... بسیار مهم می باشد.
در ادامه حجت الاسلام شریفی دوست مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و تبریک جهت ورود دانشجویان جدیدالورود به عرصه جدیدی از علم آموزی، شهر مقدس قم را عش آل الله دانست و افزود: شما عزیزان دعوت شده کریمه اهل بیت (س) به این شهر مقدس هستید.
وی گفت: در این دوران شما عزیزان می توانیداستفاده حداکثری را از فضای معنوی و مذهبی شهر مقدس قم داشته باشید. چرا که با استناد به آیات و روایات، کریمه اهل بیت جلوه ای از حضرت زهرا(س) می باشد.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه در مورد طرح همام(هسته های مباحثاتی اندیشه های استاد مرتضی مطهری) گفت : این طرح که توسط دفتر نهاد در دانشگاه اجرا میشود به حمد الله تا به امروز مورد استقبال بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است . در این طرح دانشجویان با اندیشه های ناب استاد مطهری آشنا میشوند و با به کار گیری از رهنمود های این استاد بزرگوار خیر و برکت را در زندگی خود جاری می کنند.
در این مراسم  دکتر آقا محمدی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه ضمن بیان مطالبی در خصوص آشنایی دانشجویان با امور آموزشی و پژوهشی در دانشگاه گفت: شما عزیزان باید همراه با رشد علمی،  رشد معنوی و شخصیتی هم داشته باشید.
همچنین دکتر کریمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پس از توضیح مسائل مربوط به دانشجویان در زمینه امور فرهنگی،خوابگاه و تغذیه به نقش مهم دانشجویان در رشد و شکوفایی جامعه اشاره کرد.

معرفی  اداره  حراست ، تشکل های دانشجویی انجمن اسلامی ، جامعه اسلامی ، بسیج دانشجویی ، کانون خیریه نیکان و انجمن های علمی از دیگر بخش های این برنامه بوده است .




در انتها نیز با اهدای هدیه ای به رسم یادبود ، مقدم دانشجویان جدیدالورود گرامی داشته شد.