عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

عملیات احداث فاز سوم ساختمان دانشکده فنی و مهندسی آغاز می شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با توجه به اتمام طراحی فاز سوم ساختمان دانشکده فنی و مهندسی، به زودی عملیات احداث آن آغاز می شود.
دکتر عزیز حبیبی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: این ساختمان به مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع شامل طبقات همکف، اول، دوم و سوم (نیم طبقه) طراحی شده است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تشریح نحوه تقسیم بندی فیزیکی طبقات این ساختمان تصریح کرد: طبقات همکف، اول و دوم دارای کاربری کلاس های درس، فضاهای عمومی و تعدادی اتاق هیات علمی و طبقه سوم به صورت نیم طبقه و فقط شامل اتاق های هیات علمی است.
وی ضمن تشکر از رئیس و اعضای هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی بابت مشارکت در طراحی این ساختمان، افزود: کاربری های فضاهای ساختمان بر اساس نیازهای حال حاضر و آتی دانشکده و با لحاظ فضاهای ساختمان موجود دانشکده و ساختمان در حال احداث کارگاه ها و آزمایشگاه ها در نظر گرفته شده است به طوری که پس از بهره برداری از پروژه بتوان در مقایسه با استانداردهای لازم به شرایط مطلوب رسید.
حبیبی ادامه داد: این ساختمان شامل ۲۱ کلاس درس، ۴۴ اتاق اعضای هیات علمی، ۲ کارگاه رسم فنی، سالن جلسه و دفاع به متراژ ۱۲۰ متر مربع، قسمت اداری به مساحت ۱۱۰ متر مربع، یک اتاق شورا، نمازخانه های خواهران و برادران، ۳ اتاق برای انجمن های علمی، بوفه و انتشارات خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه فضاهای فیزیکی موجود ارتقای علمی و آموزشی می شود، اظهار کرد: کمبودهای فیزیکی از اعضای هیات علمی و دانشجویان سلب آرامش می کند و این مساله تمرکز آنها را به هم می ریزد که موجب افت کیفیت کار می شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه کارهای علمی و پژوهشی نیازمند تمرکز حواس و آرامش ذهنی و روانی است، یادآور شد: در دانشگاه محقق اردبیلی به دنبال ارتقای فضای فیزیکی هستیم تا سرانه های فیزیکی موجود در دانشگاه را به نرم استاندارد نزدیک کنیم.