عمومی | دانشگاه مذاهب اسلامی

دکتر مختاری در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی: تنها راه مقابله و پیشگیری با خطر تکفیر، راه علمی و آکادمیک است/ مجموعه دانشگاه درخدمت بسیج است

مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور جناب آقای دکتر مختاری ریاست محترم دانشگاه، دکتر باقری معاون محترم فرهنگی و دانشجویی، آقای هادی قاسمی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ و جمعی از دانشجویان در سالن جلسات دانشگاه برگزار گردید.

در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات "آقای فائز مقبل" مسئول سابق بسیج دانشجویی ، "آقای علیرضا یاراحمدی" به عنوان مسوول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی معرفی گردید.

راه علمی و آکادمیک تنها راه مقابله و پیشگیری با تکفیر و افراط گرایی

دکتر مختاری ریاست محترم دانشگاه، در این مراسم ضمن خیر مقدم به مسئولان بسیج دانشجویی تهران بزرگ و قدردانی از زحمات آقای مقبل و آرزوی موفقیت برای مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه گفت: ایشان زحمات زیادی کشیدند و ارتباطات خوبی با مسئولان دانشگاه داشتند و اگر احیانا در برخی موارد هم کمبودهایی بوده بخاطر مشکلات مالی و بودجه ی دانشگاه است که می طلبد دولتمردان و مسئولان توجه بیشتری به این دانشگاه داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز خطر تکفیر و افراط گرایی تهدید جدی برای جهان اسلام است، تنها راه مقابله و پیشگیری با این خطر و تهدید را راه علمی و آکادمیک عنوان کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی بیان داشت: امروز باید اسلحه تبدیل به قلم شود و در مسیر آگاهی‌بخشی به نسل جوان به کار گرفته شود.

دریافت گزارش تصویری "مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی"

دکتر مختاری همچنین به اقبال و استقبال مسوولان کشورهای مختلف برای راه اندازی مدل دانشگاه مذاهب اسلامی در آن کشورها، افزود: امروز دانشگاه مذاهب اسلامی مدل جدیدی است که از کشورهای مختلف برای تاسیس شعب درخواست شده است به طوریکه مسئولان کشورهای سوریه، عراق، لبنان و.. برای احداث چنین دانشگاهی در کشور هایشان پیشنهاد داده اند و در دیدارهایی که با مراجع بزرگوار نجف داشتیم، کار این دانشگاه را نوعی جهاد در راه خدا توصیف می‌کردند و بر توسعه و حمایت از این دانشگاه تاکید داشتند.

مجموعه دانشگاه در خدمت بسیج است

وی در ادامه با آرزوی موفقیت برای مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه گفت: مسئول جدید نیز از دانشجویان خوب دانشگاه است و ما نیز در خدمت بسیج هستیم و انتظار داریم مجموعه بسیج، ما را در پیشبرد اهداف دانشگاه کمک کند. در بخش فرهنگی نیز جناب آقای دکتر باقری معاون جدید فرهنگی دانشجویی نیز از نیروهای ارزشی، انقلابی و جهادی است و مجموعه دانشگاه در خدمت شما دانشجویان به ویژه بسیج است.

ریاست دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی یک دانشگاه حاکمیتی است که در تامین امنیت کشور تاثیرگذار است و همه مسئولان نظام  و راس آنها مقام معظم رهبری نظر خاصی روی دانشگاه مذاهب اسلامی دارند و ما نیز برای هر حرکتی باید در این دانشگاه پاسخگو باشیم.

دکتر مختاری تاکید کرد: همفکری و همدلی همه مسئولان و دانشجویان دانشگاه امر لازم و ضروری است. این دانشگاه آبروی نظام است و مطالبات نظام از ما جدی است که باید با همدلی و همفکری و تلاش آن را محقق کنیم.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی تهران: دانشگاه مذاهب اسلامی از حیث سرمایه انسانی یکی از بهترین دانشگاه‌ها است

در ادامه آقای هادی قاسمی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ نیز با قدردانی از حمایت های ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی از بسیج دانشجویی از فعالیت‌ها و زحمات جناب آقای مقبل مسئول سابق رسمی دانشجویی دانشگاه قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه نقش آفرینی تخصصی در موضوعات جهان اسلام دارد گفت: دانشجویان این دانشگاه به ویژه دانشجویان بسیجی در موضوعات جهان اسلام بسیار نقش آفرین هستند و دانشگاه مذاهب اسلامی از حیث سرمایه انسانی یکی از بهترین دانشگاه‌ها بوده و قابل قیاس با دانشگاه‌های دیگر نیست.

همچنین در این مراسم مسئول سابق و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی گزارشی از فعالیت‌های یک سال گذشته و همچنین برنامه های پیش رو ارائه دادند و در لوح تقدیر مسئول سابق و حکم آغاز فعالیت مسئول جدید با حضور دکتر مختاری اعطا گردید.