عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

بخش اول/گزارش اجمالی دکترخالقی از دستاوردها و فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی فسا در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان

به گزارش وب دا؛ دومین نشست خبری ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی فسا با اصحاب رسانه شهرستان روز سه شنبه ۱۷ مهرماه ۹۷ در تالار روزبهان دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید .

در ابتدای این نشست، دکتر علی اصغر خالقی ریاست دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به اینکه بنای ما بر پاسخگویی به مردم و اصحاب رسانه می باشد، گفت: سعی بر این است که بصورت ادواری در خدمت خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان باشیم تا به سوالات و ابهامات این عزیزان پاسخ دهیم.

دکترخالقی با اشاره به مشکلات موجود کشور، گفت: علی رغم وجود مشکلات و بحران های اقتصادی و شرایط موجود جامعه، طی یکسال گذشته دستاوردهای بسیار بزرگی داشتیم که حاصل تلاش مجموعه دانشگاه بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به دستاوردهای آموزشی، گفت: افزایش تعداد دانشجویان به ۱۳۰۰ دانشجو، برگزاری مدرسه تابستانی با همکاری اساتید مجرب پژوهشگاه رویان با موضوع درمانهای مبتنی بر ژن درمانی در تابستان امسال، اخذ مجوز راه اندازی رشته های دستیاری و کارشناسی ارشد، فراهم نمودن زیرساخت های آموزشی و تلاش در جهت اخذ مجوز رشته های جدید از جمله پاتولوژِ، جراحی عمومی، زنان، ارتوپدی و ... در آینده، و... از جمله اقدامات معاونت آموزشی دانشگاه می باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای معاونت درمان دانشگاه، اظهار داشت: خرید سی تی اسکن جدید و پیشرفته با توجه به مشکلات اقتصادی، تکمیل کلینیک ویژه، تکمیل آزمایشگاه بهداشت محیط و ایمنی مواد غذایی، احداث اورژانس جدید بیمارستان با جدیدترین امکانات و تجهیزات، گسترش آزمایشگاه بیمارستان بعنوان یکی از بهترین آزمایشگاه های استان فارس، گسترش فضاهای آموزشی بیمارستان از جمله دستاوردهایی است که به ناوگان خدمتی اضافه شده است و برخی از پروژه ها انشاء الله در سفر آبان ماه ریاست محترم جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.

دکترخالقی با دعوت از رسانه های شهرستان جهت بازدید از بخش های مختلف بیمارستان، گفت: پروژه های ساختمان معاونت بهداشت با پیشرفت فیزیکی۶۵ درصدی و سلامتکده طب ایرانی با پیشرفت فیزیکی۶۰ درصد در حال احداث می باشد.

دکتر خالقی با اشاره به برخی از شاخص های بهداشتی، گفت: صفر بودن میزان مرگ و میر مادران باردار در سال های اخیر، راه اندازی مرکز مشاوره و درمان هپاتیت با بیماریابی ۱۷۶ نفر و درمان ۸۰ نفر، طراحی نقشه جغرافیایی منابع تامین آب شهرستان، راه اندازی سیستم بازرسی آنلاین بهداشت محیط، اجرای طرح مشترک سمک(برنامه سلامت محصولات کشاورزی)، فلورایدتراپی و فیشورسیلانت صددرصدی دانش آموزان و ... از جمله دستاوردهای معاونت بهداشت است.

ریاست دانشگاه تاکید کرد: در بحث سلامت مردم مماشات نکردیم و در این راستا مراکز برند متخلف را پلمپ کردیم و اگر شرایطشان مطابق با قوانین و اصول بهداشتی شد، مجوز فعالیت دوباره دادیم.

وی با اشاره به لزوم اجتماعی شدن سلامت، گفت: بزرگترین وقف حوزه سلامت توسط آقای دستغیب و مرحومه یاسایی ، وقف نیمی از اموال توسط پروفسور رونقی که بعد از فوتشان در اختیار دانشگاه قرار می گیرد، راه اندازی ۹ کانون سلامت محله تا پایان سال در شهر و روستا، برگزاری مجمع سلامت شهرستان، مشارکت مردم در قالب سمن ها و کانون های سلامت محلات، ارایه خدمات جهادی و خدمات رسانی به مردم مناطق محروم بخشی از اقدامات حوزه امور اجتماعی دانشگاه می باشد و بنا داریم گروه های مردم نهاد را به منظور دخالت مستقیم در امر سلامت فعال کنیم .

دکترخالقی با اشاره به افتخارات فرهنگی و دانشجویی گفت: در حوزه فرهنگی نیز موفقیت های چشمگیری در جشنواره های مختلف بدست آوردیم که انتخاب دو دانشجوی نمونه کشوری، کسب مقام در جشنواره های فرهنگی، کسب رتبه در ستاد اقامه نماز استان، کسب مقام های قرآنی و ورزشی و... از اهم این افتخارات است.

ریاست دانشگاه رشد کیفی و کمی مقالات، مطالعه کوهورت بزرگسالان، جوانان و دو مطالعه ثبت قلبی و عروقی،همکاری و تفاهم نامه با پژوهشگاه رویان، کسب رتبه های مختلف پژوهشی را از اهم دستاوردهای معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برشمرد.

به گفته وی صرفه جویی با اجرای مصرف منطقی ۵ داروی پرهزینه، درج نشانگر رنگی تغذیه ای بر روی محصولات تولیدی شهرستان و ساماندهی کارگاههای کوچک از مهمترین دستاوردهای معاونت غذا ودارو در یکسال گذشته می باشد.

دکترخالقی با اشاره به ضرورت صرفه جویی، اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی، با اجرای طرح های مختلف در مجموعه دانشگاه، صرفه جویی در منابع و کاهش هزینه ها را دستور کار قرار دادیم .