عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت حیدریه

۴۰۰ سبد غذایی بین مادران باردار در روستاهای مه ولات توزیع شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مه ولات گفت: ۴۰۰ سبد غذایی به ارزش ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بین مادران باردار به همت بنیاد علوی در شهرستان مه ولات توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مه ولات، دکتر عبدالعلی حبیبی با بیان اینکه ارزش هر سبد غذایی مبلغ ۳ میلیون ریال بود، اظهار کرد: این سبدها شامل برنج، روغن، قند، ماکارونی، لوبیا، عدس، نخود، سویا، پنیر و مرغ بود که از ابتدای هفته توزیع آن با همکاری این شبکه  آغاز و ظهر امروز به پایان رسید.

وی افزود: مادران باردار واجد شرایط در خانه‌های بهداشت روستایی شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌شوند.

حامد باغنوی کارشناس مسئول واحد تغذیه شبکه بهداشت و درمان مه ولات با اشاره به اینکه ۲ ماه قبل نیز ۴۰۰ سبد غذایی توسط بنیاد علوی در شهرستان توزیع شده است، گفت: غذای مصرفی در دوران بارداری نیازهای تغذیه‌ای مادر و همچنین رشد جنین را تامین می‌کند، اما محرومیت‌های اقتصادی و درآمد پایین در بسیاری از موارد منجر به کاهش توان خرید مواد غذایی مناسب و با ارزش می‌شود.

قابل ذکر است، بنیاد علوی از سال ۱۳۸۷ با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به توزیع سبد غذایی بین مادران باردار در روستاهای محروم کشور کرده است.