عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر همایش بزرگداشت هفته ملی کودک را برگزار کردند

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این همایش با حضور اساتید، مسوولین و کارشناسانی از وزارت متبوع، مرکز تحقیقات رشد و تکامل کودکان، معاونت اجتماعی فرهنگی، معاونت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه، فرماندار شهرستان اسلامشهر، بخشدار و شهردار چهاردانگه و اعضای شورای شهر و سایر مسوولین ادارات، ارگان‌ها و نهادهای شهرستان در سالن شهید همت شهرداری چهاردانگه سه‌شنبه ۱۷ مهر ۹۷ برگزار شد.
در ابتدا دکتر سلمانی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن خیرمقدم از حضور سفیران سلامت محله (رضا کاران) و مادرانی که در این پروژه شرکت دارند قدردانی و تشکر کرد. در ادامه دکتر مرسل پور، فرماندار اسلامشهر، لطفی طلب، بخشدار چهاردانگه و شهبازی به نیابت از شهردار چهاردانگه، دکتر ربانی، رئیس مرکز تحقیقات رشد و تکامل کودکان، دکتر مرندی، رئیس انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر وزارت بهداشت، دکتر دلاوری، معاون بهداشت دانشگاه، پارکس، نماینده یونیسف در ایران و دکتر ملک افضلی، مشاور پروژه 'توسعه همه‌جانبه رشد و تکامل سال‌های ابتدایی کودکی (ECD)'  به ایراد سخنرانی پرداختند.
استاد دکتر ملک افضلی ضمن قدردانی و بیان اهمیت پروژه و روند اجرای آن از شروع تاکنون، مطالبی را در خصوص توسعه پایدار رشد و تکامل همه‌جانبه سال‌های کودکی و نقش آن در حوزه اخلاق و معنویت و توسعه انسانی اخلاق مدار و ارزشمند برای رشد و تعالی سرزمین عزیزمان بیان کرد.
وی اساس کار در این پروژه را مادران و توانمند کردن آنها معرفی کرد و گفت: رویکرد دیگر پروژه، توانمندسازی سفیران سلامت محله (داوطلبین سلامت) به‌عنوان نیروهای داوطلب و رضا کار در درون جامعه است. ویژگی دیگر این طرح جامعیت خدمات است. در این طرح علاوه بر رویکرد پزشکی رویکرد اجتماعی نیز مطرح است که از این طریق پیشگیری و غربالگری آسیب‌های اجتماعی و ارجاع خانواده‌های نیازمند برای حل مشکلاتشان صورت می‌گیرد.
در حاشیه مراسم نیز با بسته‌های صبحانه سالم شامل شیر، نان و تخم‌مرغ از کودکان و مادران پذیرایی شد.  همچنین برای کودکانی که از تعدادی از مهدهای کودک و مدارس ابتدایی دعوت‌شده بودند و نیز سایر کودکان حاضر در مراسم مسابقات نقاشی و سرگرمی‌هایی برگزار و هدایایی مانند بازی‌های فکری و مداد رنگی به کودکان حاضر در مراسم به‌رسم یادبود اهدا شد.
در پایان مراسم از داوطلبین سلامت نمونه و مراقبین سلامت فعال در این پروژه با هدایایی تقدیر شد.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز