علوم پایه | دانشگاه ارومیه

دانشگاه ارومیه جزء ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان معرفی شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در نشست خبری با اصحاب رسانه و قلم با بیان قرار گیری دانشگاه در رتبه بندی جهانی تایمز گفت: دانشگاه ارومیه در این رتبه بندی جزء ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان معرفی شده است.

پروفسور مقصود سلیمان پور در نشست خبری ۱۶ مهرماه که در پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه دانشگاه ارومیه برگزار شد  افزود: در گزارش رتبه بندی ۲۰۱۹ تایمز که در تاریخ چهارم مهرماه ۹۷ (۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸) نتایج آن منتشر گردید دانشگاه ارومیه توانست برای اولین بار  با  کسب رتبه ۱۰۰۱+ جزو ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

سلیمان پور با اشاره به اینکه رتبه بندی تایمز یکی از معتبر ترین نظام های رتبه بندی بین المللی دنیا است تصریح کرد: دانشگاه ارومیه از لحاظ آموزشی با وزن کلی ۳۰ درصد رتبه ۷۰۹، از لحاظ پژوهشی با وزن  کلی۳۰ درصد رتبه ۹۱۸، از لحاظ استنادات علمی با وزن کلی ۳۰ درصدرتبه ۱۱۰۶، از لحاظ وجهه بین المللی با وزن ۲.۵ درصد رتبه ۱۲۴۷ و از لحاظ درآمد های حاصل از قرار داد های ارتباط با صنعت  با وزن ۷.۵ درصد رتبه ۹۲۶ جهان را بدست آورد.

وی با تاکید بر اینکه تبدیل علم به صنعت دغدغه مهم دانشگاه ارومیه است خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ عواید دانشگاه ارومیه از محل قراردادهای صنعتی ۷۳۰ میلیون تومان بود ولی با پژوهش ها و ارائه طرحهای کاربردی این رقم در سال گذشته با رشد قریب به ۶ برابری به ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید و این نشان از رشد درآمد های حاصل از قرار داد های ارتباط با صنعت است.

سلیمان پور با تاکید به اینکه دانشگاه باید با صنعت و جامعه در ارتباط باشد ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال دانشگاه ارومیه با عقد قرارداد ۴ میلیارد تومانی ارتباط با صنعت، رتبه ۱۲ کشوری را از لحاظ ارتباط دانشگاه های جامع کشور با صنعت به خود اختصاص داده است.