عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

آیین بزرگداشت روز جهانی تخم‌مرغ در کنگان برگزار شد

فاطمه آهو خوش، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در این آیین عنوان داشت: تخم‌مرغ بیشتر ویتامین‌های موردنیاز بدن به‌جز ویتامین سی را داراست و منبع خوبی از ویتامین‌های گروه بی و آ به شمار می‌رود و ویتامین دی و ای بدن را به مقدار کافی و لازم تامین می‌کند.
مراقب سلامت مرکز جامع خدمات سلامت ۱۷ شهریور شهرستان کنگان نیز با اشاره به شعار روز جهانی تخم‌مرغ "سلامت برای همه تخم‌مرغ برای همه " گفت: تخم‌مرغ منبع بسیار غنی از پروتئین است افزود: پروتئین تخم‌مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع مثل لبنیات، گوشت‌ها و حبوبات غنی‌تر است.
فاطمه بحرانی همچنین درباره املاح موجود در تخم‌مرغ افزود: تخم‌مرغ حاوی تمام املاح برای سلامتی فرد است و به‌خصوص اینکه منبع بسیار خوبی برای املاح ید و فسفر است.
در ادامه این آیین به چهار نفر از دانش آموزان که به سوالاتی در خصوص فواید تخم‌مرغ پرسیده شده بود پاسخ دادند جوایزی اهدا شد.
در راستای ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان و به‌منظور آشنایی از اهمیت آن با فواید تخم‌مرغ به‌عنوان یک غذای کامل، صبحانه‌ای بدین منظور تهیه و بین دانش آموزان توزیع شد.
گفتنی است این برنامه باهمت واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان و با همکاری مدرسه آفرینش و با حضور کارشناسان ستادی و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان کنگان برگزار شد.
انتهای پیام /م.س- ۳۰۷۰