عمومی | واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

راه‌های ارتباطی دانشجویان با واحد؛ سامانه تیکتینگ، پاسخگویی تلفنی یکپارچه و ملاقات آنلاین

بهترین راه‌های ارتباطی دانشجویان با کارمندان واحد الکترونیکی؛ سامانه تیکتینگ، پاسخگویی تلفنی یکپارچه و جلسات ملاقات آنلاین در یکشنبه های پاسخگویی

“چند ساعته پای تلفنم، اما کارشناس رشته ام جواب نمیده.” شاید این جمله را شما هم شنیده باشید. “من هزار کیلومتر دورم از شما، نمی تونم حضوری بیام.”. بیان جملات این گونه و دغدغه به حق شما دانشجویان در پاسخگویی باید به بهترین نحو پاسخ گفته شود. از سوی دیگر کارشناسان واحد الکترونیکی نیز با حجم انبوهی از مراجعات حضوری، پرونده دفاع، فارغ التحصیلی، تیکت، ایمیل و تماس تلفنی مواجه هستند. برقرار کردن تعادل برای پاسخگویی به انواع مراجعات و انجام امور دانشجویان، موجب می شود امکان پاسخگویی تلفنی در همه ساعات فراهم نباشد.

ازین رو واحد الکترونیکی مصمم است تا به بهترین نحو ممکن، مسئله پاسخگویی را بهبود بخشد. به نحوی که حتی المقدور امور دانشجویان به صورت غیرحضوری حل شود. راهکارهای مختلفی جهت ساماندهی پاسخگویی با هدف برقراری عدالت آموزشی پیشنهاد شده است. عدالتی که در آن پاسخگویی دانشجویی با فاصله ۱۵۰۰ کیلومتر آن سوتر با پاسخگویی با دانشجوی ساکن پایتخت یکسان باشد. عدالتی که در آن دانشجوی الکترونیکی خارج از ایران نیز بتواند همانند دانشجوی ساکن ایران، خدمات دریافت کند. هم اکنون ۳ راهکار جهت ساماندهی پاسخگویی با هدف برقراری عدالت آموزشی و ارائه خدمات باکیفیت غیرحضوری در دسترس قرار دارد.

گام سوم در جهت تسهیل ارتباط دانشجویان با مدیران، جلسات ملاقات آنلاین در یکشنبه های پاسخگویی است. به نحوی که یکشنبه‌های هر هفته، جلسه آنلاینی میان دانشجویان و مدیران بخش های مختلف برگزار می‌شود. دانشجویان می‌توانند به صورت آنلاین و از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح، مشکلات خود را با مدیران واحد در میان بگذارند. در جلسات ملاقات آنلاین، مدیران دانشکده، پژوهش و آموزش حضور دارند. همچنین هر ماه یکبار در #یکشنبه_های_پاسخگویی، معاونین دانشگاه نیز جلسه آنلاین با دانشجویان برگزار خواهند کرد.

این جلسات در ترم جاری بزودی آغاز خواهد شد و از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی، اطلاع رسانی صورت خواهد پذیرفت.

واحد الکترونیکی به دنبال آن است تا عدالت آموزشی و رضایت دانشجویان را به بالاترین سطح برساند. دانشجویان از اقصی نقاط کشور و در دورترین و نزدیکترین نقاط ایران باید از خدمات یکسان برخوردار شوند. تفاوتی نداشته باشد که دانشجوی فلان روستا یا فلان کلان‌شهر باشید، مهم این است که دانشجوی الکترونیکی باشید. همه از کلاس یک استاد برخوردار می‌شوند. همه به یک میزان از امکان پاسخگویی بهره مند می‌شوند. بزرگترین دانشگاه الکترونیکی کشور تلاش می کند تا گام به گام، سطح رضایت دانشجویان را بالا برده و فرآیندهای تحصیلی را به سمت یک دانشگاه تمام الکترونیکی پیش ببرد. شعار ما این است: واحد الکترونیکی؛ واحد پاسخگو.