عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

بیانیه حمایت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در حمایت از مواضع انقلابی دانشمند فرهیخته جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی ریاست محترم هیات موسس و امنای دانشگاه

بسم الله الرحمن الرحیم

" عزیزان من، به علم اهمیت دهید. کلید اصلى بازکردن قفل هاى گوناگون، اهمیت‏ دادن به علم است. البته در کنار آن، این امر بدیهى را هم باید در نظر داشته باشید که علم و عالم، همان قدر که میتوانند مفید باشند، میتوانند مضر هم باشند. اگر کسى که علم در وجود او هست، تقوا و پرهیزگارى و امانت و صداقت در او نباشد، میتواند موجود مضرى باشد، میتواند علیه کشور و مصالح کشور، علم خودش را مورد استفاده قرار دهد. بنابراین، در کنار علم، فرهنگ و تزکیه و اخلاق و معنویت هم لازم است، در این هیچ شبهه نکنید . "

فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه­ای مدظله عالی

بیانیه حمایت کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد تهران شمال در حمایت از مواضع انقلابی دانشمند فرهیخته جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی ریاست محترم هیات موسس و امنای دانشگاه

دانشگاه آزاد اسلامی مولود مبارک انقلاب اسلامی است که سهم عظیمی در رشد علمی کشور از بدو تاسیس تاکنون داشته است. این مجموعه علمی که از سرمایه های متخصص، متعهد و انقلابی فراوانی در بین اساتید، کارکنان و دانشجویان برخوردار است تا جایی پیش رفته که نام پرآوازه ایران اسلامی مقتدر را در جهان به عنوان صاحب بزرگترین دانشگاه به اهتزاز درآورده است و امروزه الحمدلله به برکت حضور مسئولین انقلابی در مسیر انقلاب اسلامی قرار گرفته است .

دانشگاه آزاد اسلامی مولود تفکر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله) می­باشد. شکی نیست که کسانی می­توانند سکان کشتی علم و دانش را به دست بگیرند که دارای روحیه برخورد انقلابی و ولایت مدار باشند.

دانشگاه آزاد اسلامی ملموس‌ترین ثمره انقلاب اسلامی است و خدمت به این شجره طیبه که براساس رهنمودهای ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر جلیل­القدر و فرزانه ایران اسلامی می­باشد، موجبات رشد و بالندگی علمی در کشور و زمینه­ساز تفاخر ملی در عرصه­های ملی و بین­المللی توسعه دانش و فن­آوری می­باشد. فلذا برای تک تک ما خادمان دانشگاه و سربازان جان­نثار پیرو رهبری افتخار و نعمتی بزرگ است که در سایه مدیریتی هوشمند و خدوم به ولایت و میهن انجام وظیفه نماییم. به راستی هیئت موسس و هیئتاُمنای دانشگاه آزاد اسلامیاز این مولود ارزشمند انقلاب پاسداری نموده و تلاش می­کنند تا در پرتو عنایات الهی زمینه ساز حضور فرامرزی و بین­المللی اندیشه­های علمی و انقلابی در جهان باشیم.

در این راستا و به جهت حفظ وحدت جامعه دانشگاهی در خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور پیروی از یکپارچگی در نظام مدیریتی این مجموعه دانشگاهی، بر خود واجب می­دانیم که از مسئولان دانشگاه به ویژه رئیس محترم هیات موسس وهیات اُمنا دانشگاه آزاد اسلامیبرادر ارجمند، جناب آقای دکتر ولایتی که از زمان حضور خود در این مجموعه علمی، برخوردیصادقانه توام با نگاهی تعالی بخش برای ارتقاء سطح علمی و اخلاقی نیروهای انسانی داشته­اند؛ و قطعاً ثمره آن ایجاد محیطی آرام و ایمن برای فرزندان عزیز این مرز و بوم خواهد بود، حمایت نمائیم.

حال که در این ایام، افراد، گروه­ها و تفکراتی که از این اقدامات اصلاح طلبانه دانشمند بزرگوار جناب آقای دکتر ولایتی منافع خود را در خطر می­بینند، دست معاندت و تلافی از آستین حسد و کینه­جویی بی منطق درآورده، به ساحت ایشان و به واقع همه جامعه دانشگاهی توهین و افترا وارد می­نمایند. در این برهه خطیر، بر ما است که همچون گذشته، سربازان ولایتمداری باشیم که از حق دفاع کرده و افکار بیهوده و باطل را به عقب برانیم.

ما اساتید بسیجی ضمن هشدار در خصوص آلوده شدن فضای دانشگاه به اقدامات و اظهارات سیاسی خارج از حیطه نقد منصفانه و عالمانه، حمایت قاطع خود را از مواضع اصلاحی جناب آقای دکتر ولایتی، اعلام می داریم و از ایشان خواستاریم که با قوت و قدرت هرچه بیشتر اقدامات اصلاح­طلبانه و انقلابی خود برای بهبود شرایط نیروی انسانی، گزینش استعدادهای برتر، تدبیر، ایجاد امید در بین کارکنان دانشگاه و ترویج معنویت اسلامی ادامه دهند. همچنیندر این مقطع حساس و هر زمان دیگری به عنوان همکاران علمی و بسیجی مسئولان و مدیریت محترم دانشگاه آزاد اسلامی، آمادگی خود را برای همراهی، همفکری و پشتیبانی از دیدگاه­های ایشان اعلام می­نماییم.

اللهم عجل لولیک الفرج

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال