عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

طرح آهن‌یاری و مکمل‌یاری ویتامین دی در مدارس شهرستان کنگان آغاز شد

مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان کنگان در این آیین ضمن توضیح و تبیین اهمیت ویتامین دی و آهن یاری به‌ویژه در بین دانش آموزان دختر، گفت: سلامتی و امنیت دو نعمت است که باید قدر آن را دانست تا با یاری خداوند متعال و والدین به موفقیت‌ها و درجات علمی نائل شوند.
شاکر محیسن افزود: دانش‌آموزان به دلیل رشد به آهن بیشتری نیاز دارند و عدم مصرف کافی مواد غذایی آهن‌دار در این دوران باعث کمبود آهن می‌شود که این کمبود در سنین بلوغ موجب کاهش سرعت رشد ضریب هوشی، ‌قدرت یادگیری و کاهش ظرفیت کاری می‌شود.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز بیان داشت: این برنامه از سال ۹۱ در سطح کشور برای گروه‌های مختلف در قالب طرح تحول سلامت شروع کردیم و تمام دختران و پسران دبیرستان بر اساس دستورالعمل، ماهانه یک قرص ویتامین دی ۵۰ هزار دریافت می‌کنند تا بتوان از این طریق کمبود ویتامین دی را در این گروه سنی کنترل کرد.
فاطمه آهو خوش بیان کرد: قرص آهن به کلیه این افراد به‌صورت هفته‌ای یک عدد و به مدت ۴ ماه (کلاً ۱۶ عدد قرص آهن برای هر نفر) تعلق می‌گیرد و مکمل مگادوز ویتامین دی نیز به هر نفر یک عدد در ماه و به مدت ۹ ماه تعلق می‌گیرد.
وی تصریح کرد: کلیه دختران مقطع متوسطه اول و دوم به‌عنوان گروه هدف برنامه آهن یاری و مگادوز ویتامین D و همچنین کلیه پسران مقطع متوسطه اول و دوم به‌عنوان گروه هدف برنامه مگادوز ویتامین D در سال ۹۷_۹۸ خواهند بود.
آیین افتتاحیه طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین دی با حضور معاون شبکه بهداشت و درمان و مدیر اداره آموزش‌وپرورش شهرستان کنگان و به همراه کارشناسان آن اداره، معاون بهداشتی شبکه و کارشناسان ستادی و سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت قدس و رابط بهداشتی مدارس مرکز قدس، به‌صورت نمادین در مدرسه متوسطه دخترانه فاطمه زهرا (س) برگزار شد.
انتهای پیام /م.س- ۳۰۷۰