عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برنامه‌ریزی: تشکیل کانون سلامت محله در استان نتایج خوبی در پی داشته است

دکتر حسین دارابی در جلسه هماهنگی کانون سلامت محله افزود: این کانون‌ها تشکل‌های اجتماع‌محور محلی هستند که درگذشته در سازمان بهزیستی شکل گرفته و هدف آن‌ها ارتقای سلامت فرد، خانواده، محله و مشارکت خود فرد در ارتقای سلامت خودشان است.
وی تصریح کرد: از زمان ایجاد معاونت امور اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اجتماعی شدن سلامت و اطلاع‌رسانی به سایر ادارات شتاب چندین برابری گرفته و برنامه‌هایی که در این راستا داشته‌ایم اجرایی و عملی شده است.
قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برنامه‌ریزی بیان داشت: باوجود سیاست‌های موجود در وزارت بهداشت مبنی بر فراگیر کردن سلامت در تمامی جامعه لزوم این امر آشنایی سازمان‌ها و ادارات با این موضوع است و باید درک خوب و مناسبی از این برنامه داشته باشند.

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه سفیران سلامت از جایگاه‌های نخست کشوری برخوردار است


دکتر دارابی اظهار داشت: جهت افزایش سطح سلامت جامعه، داوطلبین سلامت و سفیران سلامت برنامه‌های از پیش تعیین‌شده‌ای هستند و چندین سال است که به‌صورت برنامه موثر اجراشده و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه سفیران سلامت از جایگاه‌های نخست کشوری در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برخوردار است.
قائم مقام رییس دانشگاه در امور مشارکت‌های اجتماعی نیز گفت: برگزاری این جلسه پیرو یکی از اهداف راهبردی وزارت بهداشت است که موضوع اجتماعی شدن سلامت را یکی از راهبردهای اصلی خودش قرار داده است.
دکتر حیدر عزیزنژاد افزود: این هدف گزاری بر پایه مطالعات صورت گرفته بسیاری است و این راه ما را به سمت هر چه سالم‌تر شدن زندگی مردم و افزایش سلامت جامعه پیش می‌برد.
وی بیان داشت: اجتماعی شدن سلامت در حوزه‌های مختلف در حال شکل‌گیری است و یکی از ابعاد مهم آن تشکیل کانون‌های سلامت محله است که فعالیت‌های بسیار عمیق و اجتماعی را در بین مردم انجام داده است.
دکتر عزیزنژاد یادآور شد: کانون‌های سلامت محله یکی از اتفاقات خوب بوده که امیدواریم هر چه‌بهتر و مستمر پیگیری شود.
قائم مقام رییس دانشگاه در امور مشارکت‌های اجتماعی گفت: برگزاری این جلسه اهداف متفاوتی داشته که از آن جمله می‌توان به بهره‌مندی از حمایت‌های فکری و علمی همکاران در استانداری به‌خصوص در دفتر اداره کل خانواده و امور بانوان استانداری اشاره کرد زیرا بانوان بنیان‌گذاران سلامت در خانواده‌ها هستند.
وی اظهار داشت: همچنین از حوزه امور اجتماعی استانداری، امکانات شهرداری‌ها، فعالیت‌ها و پیشینه‌ای که همکاران در سازمان بهزیستی با آن آشنایی داشته و در این حوزه مشغول به خدمت هستند نیز می‌توان به‌درستی استفاده کرد تا با هم‌افزایی و همکاری آنان برای پیشبرد اهداف گام برداریم.
رییس دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: آیین‌نامه اجرایی تشکیل کانون سلامت محله برای نخستین بار در شهریورماه با توافق رحمانی فضلی وزیر کشور و دکتر هاشمی وزیر بهداشت صورت گرفت که این تفاهم در خصوص استفاده از ظرفیت فضای استان‌ها است زیرا در تمامی استان‌ها استانداران روسای شورای سلامت هستند.
دکتر زینب حسینی افزود: پس از توافقات صورت گرفته این دستور به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد تا کانون‌های سلامت محله در استان‌ها تشکیل و راه‌اندازی شود.
وی بیان داشت: سلامت موضوعی است که از گذشته در دستور کار تمام جوامع و سازمان‌های مختلف قرارگرفته و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز به این مهم اشاره‌کرده است.
دکتر حسینی اظهار داشت: کانون سلامت محله در راستای افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری و ساختارمند کردن مشارکت فعالانه خود افراد جامعه است که می‌توان از ظرفیت سایر نهادها و زیر نظر وزارت بهداشت استفاده کرد.
جلسه توجیهی کانون سلامت محله با حضور دکتر حسین دارابی قائم مقام رییس دانشگاه در برنامه‌ریزی، دکتر حیدر عزیزنژاد قائم مقام رییس دانشگاه در امور مشارکت‌های اجتماعی، نماینده استانداری، اداره بهزیستی و سمن‌ها در سالن ابن‌سینای این دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.
انتهای پیام/ م.ف ۱۰۲۶