عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

معاون آموزشی دانشگاه: ماهیت علم توانبخشی می طلبد که اعضای هیات علمی گروه های مختلف آموزشی با یکدیگر همکاری کنند

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ارتباط با بخشنامه جدید این معاونت مبنی بر چگونگی همکاری اعضای هیات علمی گروه های مختلف آموزشی با یکدیگر ، گفت: ماهیت علم توانبخشی که دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز متولی آموزش و پژوهش در این زمینه است، کار تیمی و گروهی می طلبد و براساس آن ، اعضای هیات علمی گروه های مختلف آموزشی نیز باید با یکدیگر در تعامل و همکاری باشند.

دکتر " آرش میراب زاده " در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: با صدور بخشنامه اخیر، از اعضای هیات علمی خواسته شده است تا طبق علاقه و توانایی خود ، سه اولویت را برای همکاری در گروه آموزشی دیگری که هم اکنون عضو آن نیستند، مشخص کرده و به معاونت آموزشی اعلام کنند تا با بررسی بر روی انتخاب های آنان و با توجه به نظر مدیران گروه های دارای متقاضی، بتوان این ارتباط و همکاری را شکل داد و این اساتید به عنوان " عضوهیات علمی نیمه وقت " در گروه جدید اشتغال داشته باشند.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم که متخصصان علم توانبخشی دارای نگاه چند جانبه به کل سیستم هستند و لذا تعامل های بین گروهی می تواند تسهیل کننده کارهای تیمی توانبخشی باشد ، و برای تحقق این هدف ، از اعضای هیات علمی همه گروه ها خواستیم تا براساس علاقه مندی و توانایی خود ، سه اولویت همکاری با دیگر گروه ها را مشخص ، و اعلام کنند.

دکتر میراب زاده افزود: این برنامه ، " به همکاری ها ، جنبه رسمی می دهد ، مشارکت متخصصان با توانایی های چند بعدی را در امور آموزشی و پژوهشی گروه ها امکانپذیر می کند و کارهای آموزشی و پژوهشی با سهولت و  ساختار منظم بپیش می رود ".

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به این روش کار در امور آموزشی و پژوهشی دانشگاه های معتبر دنیا، گفت: در تمام دانشگاه های معتبر دنیا ، رشته های بین رشته ای ایجاد شده تا بتوانند جنبه های علوم مختلف را در آموزش و پژوهش دانشجویان، بکار بگیرند.

وی افزود: این اقدام علاوه بر اینکه محسنات بسیار برای اعضای هیات علمی دارد، برای دانشگاه نیز دارای مزایا است چرا که دیگر نیازی نیست برای تدریس برخی از مباحث که در توانایی اعضای هیات علمی گروه های دیگر است ، از اساتید خارج از دانشگاه دعوت شود ، مشارکت همه جانبه نگر هیات علمی بر روی پایان نامه ها و کارهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان فراهم می شود و ضرورت کار تیمی توانبخشی بر بالین بیمار، از دانشگاه شروع شده و همکاری های گروهی تقویت خواهد شد.

دکتر میراب زاده در پایان این گفت وگو تصریح کرد: این اقدام ، منجر به آموزش های بیشتر و چند جانبه، و در نهایت، ارتقای کیفیت آموزش ها و پژوهش ها ، و ارائه خدمات با کیفیت تر از سوی فارغ التحصیلان این رشته ها به بیماران و نیازمندان می شود.

انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور