عمومی | بنیاد ملی نخبگان

نشست مشترک بنیاد نخبگان خوزستان و اتاق بازرگانی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای ایجاد افزایش زمینه‌های همکاری بین دستگاهی ، نشست مشترک بنیاد نخبگان خوزستان و اتاق بازرگانی با هدف بررسی راه‌کارهای بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت نخبگان در توسعه استان برگزار شد.

در این نشست، علی‌حسین صابری؛ رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با تاکید بر لزوم جهت‌دهی به نخبگان برای حضور در عرصه‌های کارآفرینی، گفت: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و اشتغال و لزوم توسعه همه‌جانبه، اجتماع نخبگانی باید به سمت تبدیل شدن به اجتماع کارآفرینی حرکت کند؛ به همین دلیل تسهیلات و مشوق‌ها باید به سمت ایجاد کسب‌وکارهای نوپا جهت‌دهی شود.

وی افزود: ارتقاء مهارت و توان مخترعان، مستعدان‌برتر و دیگر آحاد جامعه نخبگانی در حوزه‌های مدیریتی، یکی دیگر از نیازهای امروز کشور است. در واقع مسیر باید به سمتی باشد که استعداد برتر به مدیری موفق در کارآفرینی تبدیل شود.

وی اظهار داشت: در استان خوزستان ۸۶ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که عمده آنها نوپا بوده و نیاز به آموزش و توسعه جهت تکمیل فرآیند تجاری‌سازی و مارکتینگ و در نهایت خلق سرمایه را دارند؛ در این بین، اتاق بازرگانی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

عموری؛ رئیس اتاق بازرگانی اهواز نیز آمادگی از آمادگی اتاق بازرگانی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعان و مستعدان‌برتر تحت حمایت بنیاد خبر داد.

لازم به ذکر است، در پایان بررسی مقدماتی بورسیه دانشجویان مستعد توسط اتاق بازرگانی اهواز و چگونگی روند تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی خوزستان مورد بررسی قرار گرفت.