برپایی پایگاه های پایش بینایی در مشهد مقدس
به گزارش وب دا، دکتر علی اکبر درخشان خاطر نشان کرد: به مناسبت بزرگداشت روز جهانی بینایی ، ستاد پایش بینایی در ۱۲ مرکز بهداشتی و ایستگاه های مترو بسیج،پارک ملت و کوهسنگی ۱۸ مهر ماه از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۵ الی ۱۷ برپا می شود.
وی خاطر نشان کرد: این طرح در مراکز پنجگانه بهداشتی در پایگاه ها و مراکز سلامت شامل ارشاد، نجاتی، امیر آباد، مرکز امام حسن(ع)، مرکز وحدت،مرکز بافتی، مرکز امیر المومنین(ع)، مرکز خواجه ربیع، مرکز احمدی، مرکز خدمات جامع سلامت امام خمینی(ره)، ۲۲ بهمن، کمیل و طرق اجرا می شود.
در این طرح علاوه بر غربالگری بینایی، شهروندان در زمینه بیماری های شایع چشم همچون کاتاراکت(آب مروارید) ، استرابیسم، اسنداد مجرای اشکلی، گلوکوم (آب سیاه) آموزش می بینند و راهکارهای پیشگیری از این بیماری ها فرا می گیرند.
{jcomments on}