عمومی | بنیاد ملی نخبگان

ضرورت حمایت خیّران از حوزه‌های نخبگانی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور بررسی الزامات تشکیل مجمع خیّرین پژوهش، فناوری و نوآوری، رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی و روسای کارگروه‌های تخصصی بنیاد با امان‌الله شادلو از چهره‌های سرآمد حوزه پزشکی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، مهدی قاسمی‌فرد؛ رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی با اشاره به اهمیت حضور وقف در حوزه‌های مرتبط با نخبگان و علم‌وفناوری، گفت: حضور خیّرین در حوزه‌های علمی و پژوهشی، راهکاری اساسی برای کمک به حل مشکل اشتغال به شمارمی‌رود و می‌تواند زمینه‌ساز  حضور افراد خلاق و ایده‌پرداز در حوزه‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی باشد.

وی افزود: باید دامنه کار خیّرین توسعه یابد و به حوزه حمایت از استعدادهای‌برتر کشیده شود.

قاسمی‌فرد ادامه داد: با توجه به منابع مالی موجود، حضور خیّران در حوزه حمایت از استعدادهای‌برتر و ایده‌های نخبگانی یک ضرورت است.

لازم به ذکر است، در این نشست آیین‌نامه جایزه علمی دکتر امان‌الله شادلو مورد بررسی قرار گرفت تا برای اجرایی‌شدن مراحل بعدی را طی کند.

دکتر امان الله شادلو از معتمدان و پزشکان حاذق استان خراسان‌شمالی است که از سال‌های قبل انقلاب به عنوان اولین پزشک در استان مشغول به فعالیت و منشاء خدمات بی‌بدیلی بوده است.