عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سالمندان ۷ درصد جمعیت شهرستان دیّر تشکیل می‌دهند/ لزوم اهمیت به‌سلامت سالمندان

مهندس احمد آخوندی در نشست کمیته راهبردی سلامت سالمندان شهرستان دیر یا تاکید بر تکریم سالمندان گفت: سالمندان شهروندان ارشد جامعه‌اند و توجه به سالمندان باید در اولویت کاری قرار گیرد.
وی بابیان اینکه ۷ درصد جمعیت شهرستان دیر سالمند هستند، تصریح کرد: حوزه سلامت به‌ویژه با اجرای طرح تحول سلامت توجه ویژه‌ای به‌سلامت سالمندان داشته است و در همین راستا طرح خدمات نوین سلامت سالمندان اجراشده است.
مهندس احمد آخوندی افزود: در این طرح خدماتی از قبیل ارزیابی فشارخون، دیابت، افسردگی، تغذیه، چربی خون، سقوط و عدم تعادل، تجویز مکمل‌های دارویی و غربالگری سرطان روده بزرگ به‌صورت فعال توسط مراقبین سلامت به سالمندان ارایه می‌شود.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: وزارت بهداشت از سهم ۲۵ درصدی تاثیر خود در حوزه سلامت برنامه‌های ویژه‌ای برای سلامت سالمندان در نظر گرفته است و سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز می‌بایست سهم خود را در راستای سلامت سالمندان عملیاتی کنند.
وی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های حضور و مشارکت سالمندان در جوامع گفت: کمیته راهبردی سلامت سالمندان نقش مهمی در تقویت زیرساخت‌ها و فراهم آوری امکان حضور سالمندان در جامعه دارد که با مشارکت گسترده همه نهادها و دستگاه‌ها امکان‌پذیر است.
مهندس احمد آخوندی بابیان اینکه توجه به‌سلامت روان سالمندان الزامی است تصریح کرد: باید از فرصت حضور سالمندان در جامعه به نحو مناسبی بهره‌برداری شده و مراقبت بهداشتی اولویت اصلی سالمندان بوده و خانواده‌ها نیز به‌سلامت سالمندان خود اهمیت دهند.
انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰