عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان: بیش از ۴۵ هزار دانش‌آموز در دشتستان تحت پوشش برنامه‌های مداخله‌ای سلامت قرار می‌گیرند

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، مهندس ماریا خویش دوست در جمع روسای آموزش‌وپرورش مناطق مختلف شهرستان دشتستان، افزود: هدف از اجرای برنامه‌های مداخله‌ای در مدارس، ارتقای سلامت دانش آموزان می‌باشد.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان آینده‌سازان کشورند و سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان تضمین‌کننده سلامت حال و آینده جامعه است عنوان داشت: در سال تحصیلی جدید، بیش از ۴۵ هزار دانش‌آموز تحت پوشش برنامه‌های مداخله‌ای سلامت قرار می‌گیرند.
مهندس ماریا خویش دوست افزود: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از مهم‌ترین گروه سنی کشور در مدارس مشغول به تحصیل هستند، توجه به بهداشت و سلامت این گروه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌های مداخله‌ای مختلفی (مکمل یاری با قرص آن و ویتامین D، بلوغ دختران ششم ابتدایی، طرح عاری از پوسیدگی دندان، وازنیش فلوراید و تربیت سفیر سلامت دانش‌آموزی) برای مقاطع مختلف تحصیلی با توجه به گروه هدف در مدارس اجرا می‌کنند.
وی همچنین تصریح کرد: دانش آموزان چون در سن فراگیری هستند قادرند آموزش‌های بهداشتی را به‌خوبی بیاموزند و بکار گیرند و به خانواده و اجتماع خود انتقال دهند.
گفتنی است، در شهرستان دشتستان در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، بیش از ۹۰ درصد از برنامه‌های مداخله‌ای سلامت دانش آموزان اجرایی شده است.

انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰