عمومی | سازمان انرژی اتمی

پیام تسلیت دکتر صالحی در پی درگذشت دکتر کیوان مزدا

دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در پی درگذشت دکتر کیوان مزدا، یکی از برجسته‌ترین جراحان ستون فقرات دنیا و رئیس بخش ارتوپدی اطفال بیمارستان روبرت دوبره پاریس پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد.

« اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعون »

بر این رواق زبرجد نوشته اند به زر که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند

در روزهای پایانی هفته گذشته، خبر درگذشت استاد معظّم، جناب آقای دکتر کیوان مزدا را از طریق رسانه ها و پایگاه های اطلاع رسانی دریافت نمودم. باید اعتراف کنم که پیش از دریافت این خبر تاسّف بار، ازفعالیت ها و خدمات ارزشمند این شخصیّت کم نظیر بی اطلاع بودم. پس از انتشار خبر ارتحال ایشان، به بررسی اجمالی سوابق و پیشینه کاری آن عالم عامل پرداختم و دریافتم که این طبیبِ حکیم، در زمره بزرگمردانی است که بی نام و نشان و بدون هیچگونه چشمداشت، جان و جهان خویش را وقف خدمت به خلقِ خدا کرد و وظیفه انسانی خود را به نیکوترین وجه ممکن به انجام رساند .

اکنون با عنایت به شرح احوال و سوانح ایّام حیات این بزرگمرد نیکوخصال می توان به رمز و راز عظمت و عزّت ایران در طول قرون و اعصار متمادی پی برد. اگر امروز همچنان نام ایران در جهان طنین انداز است و به رغم دشمنان بسیار و بدعهدی ایّام، همچون نگینی می درخشد و چشمها را می نوازد، به برکت حضور و وجود زنان و مردانی است که پیام جاودانی و نامیرای حکمتِ حضرت سعدی را به گوش جان شنیده و عمل به آن را سرلوحه فعالیّت ها و اقدامات نیک خواهانه و بشردوستانه خود قرار داده اند .

عبادت به جز خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست

اینجانب ضمن ابراز همدردی با همه دوستداران و علاقمندان به این فقید سعید بویژه خانواده بزرگوار ایشان، از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم تا این انسان نیکوسرشت را همنشین ابرار و برگزیدگان آستان قدس ربوبی قرار دهد و ما را در تاسّی به راه و مرام آن رادمرد یاری رساند .

" و سلام و درود بر او باد، روزی که زاده شد، روزی که چشم از جهان فروبست و روزی که برانگیخته خواهد شد "