عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

دانشگاه های شهرکرد و اکسترمادورای اسپانیا تفاهم ‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهرکرد، به همت دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه شهرکرد تفاهم‌نامه همکاری و تبادلات علمی مشترک بین دانشگاه شهرکرد و دانشگاه اکسترمادورای اسپانیا، به‌منظور توسعه تبادلات علمی_ آموزشی و همکارهای پژوهشی، به‌صورت غیرحضوری به امضای دکتر سعید کریمی سرپرست دانشگاه شهرکرد و پروفسور سگوندو پریز دوران رئیس دانشگاه اکسترمادورا رسید.
این تفاهم‌نامه باهدف تبادل علمی و آموزشی و توسعه همکاری پژوهشی درزمینه تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، برگزاری همایش، کارگاه، کنفرانس مشترک، تسهیل روند اعطای فرصت‌های مطالعاتی و تبادل منابع کتابخانه‌ای ، ظرفیت‌سازی علمی متقابل به امضا رسیده است.
از مهم‌ترین دستاوردهای این تفاهم نامه ۴ ساله تمرکز ویژه بر بحث تبادل دانشجو وراه اندازی دوره‌های دکترای مشترک ترددی می‌باشد و در قالب این تفاهم نامه دو دانشگاه می‌توانند در اجرای دوره¬های مشترک بین ¬المللی و اولین دوره دکترای مشترک بین دانشگاه شهرکرد و یک دانشگاه اروپایی همکاری موفقیت آمیزی داشته باشند.
دکترای ترددی دوره‌ای است که رساله دکترای آن در دو کشور تهیه می‌‌شود و دو استاد راهنمای ایرانی و خارجی بر آن نظارت دارند و دانشجو در دو دانشگاه ثبت نام و رساله با قراردادی که به امضای دو دانشگاه می‌‌رسد، به طور رسمی اجرایی می‌‌شود.
س.س ۵۱/ ر.ب ۴۵