عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

به مناسبت هفته جهانی سالمندان صورت گرفت: دیدار مسئولین با سالمندان شهرستان عسلویه

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار در این مراسم ضمن تبریک هفته سالمند و آرزوی شفای عاجل برای سالمندان گفت: تامین سلامت سالمندان یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی درمانی در قرن بیست و یکم به شمار می‌رود و در دین مبین اسلام نسبت به رعایت حقوق و احترام سالمندان سفارش و تاکید فراوان شده است.
مهندس رحمانی از رییس و کارکنان شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان به جهت برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد و افزود: در قرآن کریم در سوره اسرا به فرزندان در خصوص رعایت حقوق والدین هشدار داده‌شده و بنا به فرمایش امام صادق (ع) مراد از آن آیات این است که فرزندان نگذارند والدین مجبور شوند نیازهای خود را از آنان طلب کنند بلکه خود در تامین نیازهای آنان پیش‌قدم شده و در مصاحبت و معاشرت با آنان روشی پسندیده اتخاذ نمایند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز ضمن این دیدار به شعار امسال هفته سالمند که "تحکیم حقوق سالمندی" می‌باشد، از سالمندی به دوره شکوفایی و فرزانگی یاد نموده و به لزوم داشتن ایمان و باور قلبی جامعه به نقش سازنده و موثر سالمندان اشاره نموده و گفت: بدون شک همه ما دوران سالمندی را تجربه خواهیم کرد و می‌طلبد که با بهترین وضعیت جسمی، روانی و اجتماعی آن را به دوره‌ای فعال، مشارکتی و لذت‌بخش تبدیل کنیم.
جاسم زارعی در ادامه گزارش مختصری از مراقبت‌های سالمندی انجام‌شده در سطح شهرستان ارایه داد و افزود: بر اساس سامانه یکپارچه بهداشت، ۲ هزار و ۲۶۰ سالمند در شهرستان وجود دارد که تاکنون ۷۵٫۵ درصد آنان حداقل یک‌بار خدمت گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: مشاوره تغذیه، مشاوره روان، شناسایی افراد دیابتیک، فشارخونی، چربی خون، توزیع قرص ویتامین D و کلسیم، غربالگری سرطان کلونورکتال و مراقبت درب منزل ازجمله مراقبت‌های انجام‌شده باری این قشر در شهرستان عسلویه می‌باشد.
زارعی بابیان اینکه مراقبت‌های ماهیانه توسط بهورز یا مراقب سلامت و سه‌ماهه توسط پزشک انجام می‌گیرد اظهار امیدواری کرد: با تدوین برنامه‌های حمایتی قوی و موثر در خصوص بهبود شرایط و کیفیت زندگی سالمندان در کنار افزایش شرکای کاری، زمینه‌های توانمندسازی و فرصت‌های فراگیری را برای این ستون‌های استوار خانواده و جامعه فراهم گردد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی سالمند و هفته سالمندان، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار، بخشدار چاه مبارک، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان، رئیس بیمارستان نبی اکرم (ص) و جمعی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان با سالمندان بستری در بیمارستان نبی اکرم (ص) دیدار و گفتگو کردند.
گفتنی است که در این مراسم پکیج سلامت از طرف شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، به سالمندان اهداء شد.
انتهای پیام/ع.م- ۳۰۹۰