عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

جلسه شورای اندیشه ورزی صدا و سیمای استان - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، جلسه شورای اندیشه ورزی صدا و سیمای استان خراسان جنوبی در راستای نقش این مرکز در ابعاد مختلف توسعه استان از جمله توسعه روستایی و تولید برنامه هایی با محوریت روستا و روستائیان برگزار شد تا به منظور برنامه سازی اثرگذار و مورد نیاز مخاطبان برنامه مذکور از نظرات مسئولان، صاحبنظران و اساتید این حوزه بهره مند گردد.

محورهای موضوعی این بحث شامل بیان مسائل و اولویت های استانی روستا و روستائیان جهت پرداخت در صدا و سیمای استانی و همچنین باید و نباید های لازم توسعه روستایی خراسان جنوبی جهت پرداخت در صدا و سیمای استانی، گزارشی از وضعیت روستاها و روستانشینی در خراسان جنوبی در راستای کمک به برنامه سازی و بیان ایده ها و پیشنهادات محتوایی قابل پرداخت به روستا و روستائیان در صدا و سیمای استان بود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان در این نشست به نمایندگی از دانشگاه، با اعلام اینکه ۲۲۳۰ روستا و آبادی در سطح استان داریم واگرجایی یک نفر باشد نیز خدمات ارائه می دهبم گفت: روستاها و حاشیه شهر از اولویت های وزارت بهداشت برای ارائه مراقبت ها بهداشتی و خدمات سلامت محور است.

دکتر حسن امیر آبادیزاده با تاکید بر اینکه خانه های بهداشت در روستاها به عنوان نماینده ای از وزارت بهداشت به فعالیت می پردازند اضافه کرد: کلیه خدمات پیشگیری، درمان و بازتوانی از جمله واکسیناسیون، تغذیه، آب سالم، پیشگیری از بیماری ها و... در روستاها و تمامی خانه های بهداشت، پایگاه و مراکزخدمات جامع سلامت شهری روستایی ارائه می شود.

وی با تاکید بر تولید برنامه های مشارکتی با همکاری صدا و سیما در راستای آگاهسازی و افزایش سواد سلامت مردم خاطرنشان کرد: انتظار داریم صداوسیما مواردی که همکاران بهداشتی ازمرگ ومیرافراد جلوگیری کرده اند را پوشش بدهند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان با تاکید بر انعکاس توانمندی های روستاها افزود:  انتظار داریم صدا و سیما برنامه هایی با محوریت الگوهای موفقی بهداشتی که در روستاها انجام شده است تولید کند.

دکتر امیرآبادیزاده با اظهار اینکه قبل از تولد تا هنگام فوت افراد خدمات بهداشتی به تمامی گروه های سنی و جنسی ارائه می دهیم گفت: اطلاع رسانی در زمینه ارائه خدمات به گروه میانسالان(۳۰ تا ۶۰ سال) با توجه به اینکه مراجعه کمتری به پایگاه ها و مراکز سلامت دارند بیشتر احساس نیاز و ضرورت دارد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه با بیان اینکه دیدگاه وتاکید ما بیشتر در کار با مردم است گفت: سیاست ما این است از تعیین نیاز جامعه تا برنامه ریزی و اجرای آن از مردم کمک بگیریم.

دکتر امیر آبادیزاده با اشاره به مناسبت های متعدد سلامت در تقویم بهداشتی اضافه کرد: علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی روتین،در ارتباط با این مناسبت ها نیز از آموزش های لازم ارائه می شود.