عمومی | دانشگاه صنعتی بیرجند

اهتمام دانشگاه صنعتی بیرجند جهت تبیین مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، مدیر پژوهشی دانشگاه از ایجاد مرکزی با هدف بکارگیری بازاریابی محتوایی جهت تحقق مسئولیت اجتماعی شرکتی در دانشگاه صنعتی بیرجند خبر داد.

دکتر اسماعیل هداوندی اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها ( CSR ) در دنیای کسب و کار به هدایت و اداره‌ی کسب‌و‌کارها و اقدامات آنها به شیوه‌ای اخلاقی و مسئولانه مرتبط است و امروزه نسل ۳ بازاریابی شرکتی از این مفاهیم استفاده می‌کند آنچنان  که نسل جدید بازارایابی را بازاریابی ارزش محور نامیده‌اند، در آن شرکت‌ها مشتریان را افرادی می دانند که ذهن و عقل و روح دارند و ارزشهای عدالت اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و ... برای ایجاد دنیایی بهتر، برای آنها اهمیت دارد و بنابراین شرکت ها باید ماموریت، چشم انداز و ارزش‌هایی برای کمک به جهان و ارائه راه حل برای مسائل جامعه ارائه دهند.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی شرکتی و حرفه ای را به عنوان رمز توسعه یافتگی برشمرده و اشاره کرد که  اگر آلمان کشوری توسعه یافته است به خاطر این است که در قانون اساسی آن آمده است " دارایی و مالکیت، وظیفه می‌آورد و استفاده از آن هم باید به نفع عموم تمام شود" و تمام احاد ملت به قانون اساسی به عنوان میثاق ملی متعهدند.

ایشان با اشاره به اهتمام دانشگاه صنعتی بیرجند در جهت تبیین مفاهیم مسئولیت اجتماعی شرکتی و حرفه ای از تشکیل تیمی جهت تولید محتوا در این زمینه خبر داد. وی خاطر نشان کرد همکاری دانشگاه صنعتی بیرجند و متخصصین جامعه پزشکی را در این زمینه برشمرد که در جهت ترویج و ارتقای سلامت عمومی برای بیمارن ایجاد شده است. در این زمینه تا کنون پنج موشن جهت کمک به بیمارن سرطانی توسط تیم دانشگاه صنعتی بیرجند تولید شده است.