عمومی | مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی

برگزاری همایش مدیران هنرستان های آموزش و پرورش گلستان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان


برگزاری همایش مدیران هنرستان های آموزش و پرورش گلستان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان

به منظور توسعه همکاری‌های آموزشی شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، گردهمایی ۲۵۰ نفر از مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کارودانش استان در واحد آموزش شهید روحانی فرد کردکوی برگزار گردید.



به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این همایش دکتر فرجی ریاست مرکز به معرفی اجمالی فعالیت‌های مرکز پرداخت. فرجی اشاره‌ای به توانمندی‌های واحد آموزش کردکوی پرداخته و خاطر نشان ساخت: این واحد آموزشی از دهه ۷۰ اقدام به پذیرش و تربیت دانش آموزان علاقمند به ادامه تحصیل در بخش کشاورزی کرده است و با توجه به دارا بودن اساتید با تجربه و امکانات و تجهیزات یکی از مراکز آموزشی مهم در امر تربیت دانش آموزان و علاقمندان بخش کشاورزی می‌باشد. وی مهمترین وظایف مرکز را ارائه پژوهش های کاربردی، آموزش‌های مهارتی وکاربردی، انتقال یافته‌های تحقیقاتی، تولید هسته‌های اولیه بذر، نظارت و کنترل بذر و نهال استان و نگهداری ژرم پلاسم‌های گیاهی و جانوری دانست.


در ادامه دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، در خصوص اهمیت نظام آموزشی مطالبی را بیان نمود. مهاجر کلید تحول جامعه و توسعه کشور را آموزش و پرورش دانست و افزود: پیشرفت یک کشور میسر نخواهد شد مگر با توسعه آموزش‌های مهارتی. مهاجر  آموزش را هزینه ندانسته بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده کشور دانست. وی  یکی از علت‌های عدم تمایل دانش آموزان به ادامه تحصیل در رشته‌های کشاورزی را نداشتن الگوی مناسب نظام آموزشی دانست. وی به موفقیت شرکت تعاونی روستای وامنان اشاره و گفت: در سال۹۲ با همت یک جوان روستایی و روحانی معتمد، شرکت تعاونی زعفران کاران روستای وامنان ایجاد شد و در حال حاضر با تولید گیاهان دارویی و زعفران، گردش مالی این روستا با جمعیت ۳۰۰ خانوار بالغ بر۸ میلیارد تومان می باشد. این امر میسر نمی‌شود مگر با داشتن برنامه و الگو. مهاجر در پایان  همکاری بیشتر آموزش و پرورش در خصوص تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بخش کشاورزی جهت اصلاح هرم نیروی انسانی راتاکید نمود.



در ادامه گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان، ضمن تقدیر از میزبانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی گلستان، توسعه آموزش‌های کاربردی را از سیاست‌ها و برنامه‌های اداره کل دانست و افزود: ما بایستی دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های مهارتی تربیت نمائیم و با ارائه آموزش‌های مناسب در جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و کاردان تلاش نمائیم. گوهری‌راد ضمن اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات هنرستان ها افزود بایستی با روحیه جهادی و محور قراردادن اقتصاد مقاومتی از امکانات و تجهیزات موجود در هنرستانها با تلاش مدیران استفاده دانش‌آموزان تلاش نمائیم.


در پایان روسای هنرستان ها ضمن تبادل نظر و همفکری برنامه های آموزشی سال جاری را بررسی کردند.