عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

ارائه گزارش فعالیت‌های بین‌المللی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی در شورای مدیران معاونت بین‌الملل

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل دکتر لطفی بخشایش، معاون بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی در آغاز این نشست که شنبه ۷ مهرماه برپا شد، گزارش عملکرد سال ۹۶ این معاونت را تشریح کرد.
وی گفت: آبان ماه سال گذشته با حمایت دکتر عرب خردمند، معاون وقت بین‌الملل دانشگاه و دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منایع و پشتیبانی معاونت بین‌الملل، واحد بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی تجهیز و به صورت رسمی افتتاح شد.
دکتر لطفی بخشایش با اشاره به اینکه از ابتدای فرآیند پذیرش دانشجویان خارجی این دانشکده تا کنون بیشترین تعداد دانشجویان در سال ۹۴ جذب شده‌اند، اظهار داشت: دانشجویان خارجی این مجموعه اغلب در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی تحصیل می‌کنند.
معاون بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی از جذب شش دانشجوی بین‌المللی طی سال گذشته خبر داد و مجموع فارغ‌التحصیلان خارجی را نیز هشت نفر اعلام کرد.
وی با مقایسه تعداد دانشجویان بین‌المللی و ایرانی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی، نسبت آن‌ها را با توجه به امکانات و توانمندی‌های موجود قابل‌قبول توصیف کرد.
دکتر لطفی بخشایش به استقبال دانشجویان ایرانی و بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی از دوره‌های فرصت مطالعاتی خارج از کشور طی سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: شش دانشجوی مقطع دکترای تخصصی دوره فرصت مطالعاتی خود را در کشورهای سوئیس، اسپانیا، آمریکا گذرانده‌اند.
معاون بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی تصریح کرد: این در حالی است که سه دانشجوی این دانشکده به کنگره‌های خارج از کشور راه یافته‌اند و دو عضو هیات‌علمی نیز موفق به برگزاری کارگاه‌هایی در کشور عراق با هزینه دانشگاه میزبان شده‌اند.
وی توضیحاتی در خصوص بازدید مهمانان خارجی از ظرفیت‌های این مجموعه ارائه کرد و بیان داشت: به دنبال برگزاری سمینار بین‌المللی سازی آموزش عالی و ارتباطی که با کاتارینا گاس، یکی از اساتید دانشگاه نیو ساوث ولز استرالیا برقرار شد، تفاهم‌نامه‌ای مشترک میان دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و طرف استرالیایی به امضاء رسید.
دکتر لطفی بخشایش اضافه کرد: این استاد برجسته استرالیایی همچنین به ارائه سخنرانی در دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی پرداخت و برگزاری کارگاهی مجازی با دپارتمان نانوفناوری را دستور کار خود دارد.
وی با بیان اینکه در سال ۹۶ سه سخنرانی با حضور اساتیدی از خارج از کشور در این دانشکده انجام شده است، اظهار داشت: همچنین با اخذ مجوز برگزاری کنگره‌های بین‌المللی، دومین کنگره بین المللی (NMNS ۲۰۱۷) Nano medicine and Nano safety و کنفرانس بین‌المللی نانو الیاف (ICNF ۲۰۱۷) با شرکت حداقل شش استاد بین‌المللی برگزار شد.
دکتر لطفی بخشایش افزود: طی تعامل با بنیاد ملی نخبگان هم اکنون سه نیروی پسادکترای ایرانی در دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی مشغول به فعالیت هستند ضمن اینکه در سال گذشته دو دانشجوی پسادکترا و دکترای تخصصی از طریق برنامه مرحبا به این دانشکده راه یافته‌اند.
معاون بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی با بیان اینکه از طریق این بنیاد زمینه حضور یکی از اساتید دانشگاه نیواورلئان آمریکا در دانشکده فراهم شد، اظهار داشت: در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ تعداد ۳۴ مقاله بین‌المللی توسط اساتید دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی با همکاری پژوهشگرانی که افلیشن شان مربوط به یکی از دانشگاه های خارج از کشور است، به چاپ رسید.
وی صحبت‌های خود را با تشریح چالش‌های پیش روی حوزه بین‌الملل این دانشکده و درخواست حمایت معاونت بین‌الملل دانشگاه از آزمایشگاه جامع تحقیقات پایان داد.
در ادامه، اعضای حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه نیز با قدردانی از تلاش‌های دکتر لطفی بخشایش، فعالیت‌های معاونت بین‌الملل دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی را مثبت ارزیابی کرد.
وی به بیان توضیحاتی در خصوص مسائل پیش روی حوزه بین‌الملل این دانشکده پرداخت و به حمایت معاونت بین‌الملل دانشگاه از آزمایشگاه جامع تحقیقات اشاره کرد.
دکتر کردی همچنین پیشنهاد همکاری مشترک آزمایشگاه جامع تحقیقات با آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های معتبر خارجی را مطرح و این رویکرد را زمینه‌ساز شکل تازه‌ای از همکاری‌های مشترک با مراکز علمی بین‌المللی دانست.
توضیح اینکه دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر نیکنام، مدیر شعب بین‌الملل دانشگاه، دکتر امینیان، رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین‌الملل، دکتر عباسی، مشاور معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر جعفریان، رئیس کالج بین‌الملل دانشگاه، دکتر ضیایی، دکتر اسمعیل زاده و دکتر متوسلی، معاونان آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل، دکتر خامی، مشاور عالی معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر نکوفر، مدیر روابط بین‌الملل، اعتباربخشی و رتبه‌بندی، دکتر حسینی سده، مدیر توسعه منابع و پشتیبانی، دکتر شعبانی، مدیر توسعه امور بین‌الملل، دکتر رضایی و دکتر لطفی بخشایش معاونان بین‌الملل دانشکده های پزشکی و فناوری‌های نوین پزشکی، دکتر همتی، مشاور اجرایی معاونت بین‌الملل دانشگاه، مهندس عبدالهی، سرپرست مدیریت شبکه و ارتباطات، انصاری پور، سرپرست مدیریت بورس‌ها و ماموریت‌های آموزشی و رسول‌زاده، مسئول حراست معاونت بین‌الملل در این نشست حضور داشتند.

خبرنگار: مهناز وحیدی

عکس: آرشیو