عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

سیزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری و سومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست به کار خود پایان داد

سیزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری و سومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست با تجلیل از برترین ها به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر ابوالفضل بضاعت پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم اختتامیه این همایش تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی برای برگزاری همایش های علمی- پژوهشی و کنفرانس های علمی آمادگی خود را اعلام می کند.
وی با بیان اینکه سیاست این دانشگاه بسط و ترویج نشست های علمی- پژوهشی، کنگره ها و همایش های علمی است، ادامه داد: بر این باور هستیم که برگزاری این چنین همایش ها و کنفرانس هایی جایگاه علمی دانشگاه را تقویت می کند.
بضاعت پور با اشاره به اینکه برگزاری همایش کار سختی است اما شرکت در آن سخت تر است، تصریح کرد: کنفرانس باید برای دانشگاه ها، دانشجویان و اساتید آورده علمی داشته باشد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه تا پایان سالجاری میزبان ۲ کنفرانس بین المللی خواهد بود، اضافه کرد: سال آتی هم ۷ کنفرانس در این دانشگاه برگزار خواهد شد که ۲ مورد آن در حوزه کشاورزی خواهد بود.
مهندس شهامت هدایت مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: وضعیت فعلی منابع طبیعی اصلا مناسب نیست زیرا ما نتوانسته ایم امانت دار خوبی برای نسل های آینده باشیم.
وی با بیان اینکه برگزاری همایش های علمی تنها راه نجات کره زمین است، اضافه کرد: حلقه گمشده فعلی، فاصله بین علم و اجرا است و باید این فاصله را کم کنیم.
دکتر رئوف مصطفی زاده دبیر علمی سیزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری و سومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست گفت: برگزاری نمایشگاه کتب تخصصی و همچنین برگزاری سه کارگاه آموزشی تخصصی نیز همزمان با برگزاری این همایش پیش‌بینی شده بود.
وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه محصولات هنری و صنایع دستی در سالن طبقه دوم دانشکده کشاورزی و منابع‌طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی و برگزاری مسابقه عکاسی با محوریت حفظ و احیای منابع ‌طبیعی از دیگر برنامه های جانبی این همایش بود.
در پایان مراسم از برگزیدگان همایش ها، نفرات برتر جشنواره عکس نکوداشت طبیعت، حامیان و عوامل اجرایی همایش با اهدای لوح و جوایزی تقدیر شدند.