عمومی | معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

شرکت‌های خلاق برای حضور در ششمین نمایشگاه ربع رشیدی حمایت می‌شود



شرکت‌های خلاق برای حضور در ششمین نمایشگاه ربع رشیدی که با حمایت معاونت علمی و فناوری برگزار می‌شود، از تخفیف ۳۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های خلاق می‌توانند برای حضور در ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، با حمایت سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان (ستفا) از تخفیف ۳۰ درصدی، جهت اخذ غرفه و حضور در نمایشگاه بهره‌مند خواهند شد.
ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، با توجه به بازگشایی مراکز علمی، پژوهشی و برای حضور دانشگاهیان، زمان ثبت‌نام را تا ۱۵ مهرماه تمدید کرده است. بر این اساس کلیه شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه نرم‌افزاری www.rinotex.ir نسبت به انجام ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات لازم و براساس شرایط و ضوابط نمایشگاه (قابل دانلود از سایت نمایشگاه) اقدام کنند.


ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی همانند سال‌های گذشته در چهار بخش ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و نیز نیازمندی‌های فناورانه برگزار می‌شود. اهداف این رویداد کمک به تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب‌وکار؛ شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه، طرح‌ها و ایده‌های دانش‌محور؛ معرفی فناوری‌ها و بسترسازی برای کاربردی کردن توانمندی‌های پژوهشی است.


از دیگر اهداف ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی می‌توان به معرفی نیازمندی‌های فناورانه نهادها، دستگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی و خدماتی؛ ایجاد ارتباط میان دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی؛ گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی؛ ایجاد فضای مناسب کسب‌وکار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان؛ جذب سرمایه‌گذار (داخلی و خارجی) برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان و نیز افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان اشاره کرد.
این رویداد از ۱۷ زون تخصصی تشکیل می‌شود که شامل این موضوعات است: نوآوری و فناوری کشاورزی و زیستی؛ نوآوری و فناوری انرژی (برق و انرژی‌های تجدید پذیر)؛ نوآوری و فناوری نفت، گاز و پتروشیمی؛ نوآوری و فناوری صنایع نساجی و پوشاک؛ نوآوری و فناوری آب؛ نوآوری و فناوری مهندسی پزشکی؛ علوم شناختی و همگرا؛ نوآوری و فناوری نانو؛ نوآوری و فناوری ارتباطات، الکترونیک و میکروالکترونیک است.


دیگر زون های این رینوتکس ۲۰۱۸ را نوآوری و فناوری صنایع خودرو، قطعه‌سازی و ماشین‌سازی؛ نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ نوآوری و فناوری صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی؛ نوآوری و فناوری مواد پیشرفته، کامپوزیت و مصالح ساختمانی و راه‌سازی، نوآوری و فناوری نرم و هویت‌ساز (صنایع فرهنگی و خلاق)؛ فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه دانش‌آموزی؛ صنابع دفاعی؛ تکنولوژی‌های آموزشی و مهارتی و نیز شهر هوشمند تشکیل می‌دهد.
ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX ۲۰۱۸) با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۱۰ تا ۱۴ آبان ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود. مهلت ثبت‌نام در این رویداد تا ۱۵ مهرماه تمدیدشده است.
پایان پیام/۲۹