عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

کمپین سی شصت با حضور سفیران سلامت دانش‌آموزی در دیّر برگزار شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در این آیین گفت: آمارها نشان می‌دهدکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها و نزدیک به مقصد به وقوع می پیوندد که لازم است در راستای پیشگیری از آن، برنامه‌ریزی شود.
مهندس احمد آخوندی افزود: تشکیل کمپین دانش‌آموزی سی شصت گامی در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در خصوص راه‌های پیشگیری از تصادفات جاده‌ای است.
وی به نقش موثر دانش‌آموزان در ارتقا فرهنگ سلامت اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت و رابط بین مردم و مسئولین حوزه سلامت می‌توانند آموزه‌های خود را به خانواده و دوستان منتقل کنند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: رانندگانی که در حال سفر هستند وقتی به نزدیکی شهرها می‌رسند باید دقت بیشتری در رانندگی داشته باشند زیرا میزان ترددها در حومه شهرها افزایش دارد، بنابراین رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مورد تاکید است.
وی افزود: دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت می‌توانند در هنگام مسافرت مراقب راننده‌ها باشند و فضای ایمن و آرامی را برای آنان فراهم کنند تا رانندگان بتوانند به سلامت به مقصد برسند.
فرمانداری، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، هلال احمر، راهداری، پلیس راه، آتش‌نشانی و مدرسه جابربن حیان دیّر در برگزاری این کمپین با شبکه بهداشت و درمان همکاری داشتند.
انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰